کد خبر: ۵۵۵۲۳۴
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۵

نکاتی درباره آرتروز زانو

جراح زانو با اشاره به اینکه ۳۰ درصد ایرانیان گرفتار آرتروز زانو هستند، گفت: زمانی که غضروف مفصل زانو از بین رود برگشت‌ناپذیر بوده و قابل ترمیم نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
یاسر نژادی جراح زانو در گفت‌وگو با فارس، در ارتباط با آتروز اظهار داشت: آرتروز بیماری شایعی است که در ایران آمار ابتلا به آن بیش از 30 درصد بوده در حالی که این رقم در دنیا میانگین 20 درصد است بنابر این ایرانی‌ها به طور متوسط بیشتر گرفتار این مشکل می‌شوند.

وی افزود: آرتروز انواع مختلف و دلایل متفاوتی داشته که بر همین اساس در ماه‌های متفاوتی می‌طلبد ولی به طور کلی زمانی که غضروف مفصل زانو از بین رود برگشت‌ناپذیر بوده و قابل ترمیم نیست لذا این مسئله می‌تواند سبب از کارافتادگی بیمار شود.

این جراح زانو با اشاره به اینکه تعویض مفصل زانو یکی از جراحی‌های مهم و موفق قرن به شمار می‌رود،‌گفت: این مسئله می‌تواند در درمان بیماران گرفتار آرتروز بسیار مؤثر باشد البته پیشگیری از این بیماری از طریق ورزش کردن و عادت‌های صحیح تغذیه‌ای می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

نژادی گفت: چهارزانو و دو زانو نشستن، از پله پایین آمدن، ورزش نکردن و استفاده از دستشویی‌های ایرانی سبب می‌شود که افزایش سن زانو بیشتر از سن شناسنامه‌ای فرد باشد و مفصل شرایطی برایش ایجاد می‌شود که می‌توان گفت در حالی که فرد سن 40 سال دارد ولی مفصل آن 65 ساله است.

وی گفت: گاهی برخی از افراد به دلیل کیفیت زندگی مناسب در سن 80 تا 85 سالگی زمانی که به پزشک مراجعه می‌کنند مفصل آنها در حد یک فرد 45 ساله است و این حکایت از تأثیر ورزش کردن و تغذیه سالم دارد.

این جراح زانو توصیه کرد: افراد بهتر است از ترکیبات آواکادو، ویتامین C، مواد حاوی از آنتی‌اکسیدان و ماهی استفاده کنند تا با افزایش سن دچار مشکلاتی همچون پوکی استخوان نشوند البته افزایش سن و تغییر هورمون‌ها سبب بروز مشکلاتی خواهد شد که این موضوع ضرورت استفاده از مکمل D را نشان می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین