کد خبر: ۵۵۵۲۵۹
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰

نقوی‌حسینی: دیوار تحریم‌های ضد حقوق بشری فروخواهد ریخت

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تحریم‌های جدید آمریکا را اقدامی وحشیانه و ضد حقوق بشر دانست و در عین حال گفت: آمریکایی‌ها دچار استیصال و درماندگی شدند که چنین اقدامات وحشیانه در تحریم ایران را مرتکب شدند. البته این شرایط پایدار نخواهد ماند.
آفتاب‌‌نیوز :
سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به دور دوم تحریم‌های آمریکا، اظهار کرد: برخلاف ادعای مقامات آمریکایی از جمله ترامپ مبنی بر این‌که تحریم‌ها ارتباطی با مردم ایران ندارد، اغلب محور تحریم‌ها برخلاف حقوق اولیه مردم ایران بوده و محدودیت‌ها، مشکلات و فشار مستقیما متوجه مردم می‌شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه مستقیما دارو در لیست تحریم‌ها قرار ندارد اما تحریم‌ها به نحوی تنظیم شده که دستیابی به دارو را برای مردم ایران سخت می‌کند. همچنین در حوزه حمل و نقل هوایی و سایر موارد مرتبط با حمل و نقل نیز تحریم‌هایی اعمال شده است حال این‌که هواپیما وسیله‌ای جنگی و نظامی نیست و کاربرد نظامی ندارد و تنها مردم از آن استفاده می‌کنند، لذا برخلاف ادعای مقامات آمریکایی اغلب محورهای تحریمی مستقیما حقوق شهروندی و حقوق اولیه مردم را زیرپا می‌گذارد.

وی در عین حال گفت: آمریکا در اثر استیصال، درماندگی و دریوزگی دست به این اقدامات وحشیانه در تحریم‌های ایران زده است و به هر وسیله‌ای تمسک جسته که این شرایط پایدار نخواهد ماند و خیلی طول نخواهد کشید که دیوار تحریم‌ها فرو خواهد ریخت.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ما باید در چنین شرایطی از تمامی ظرفیت‌های مراجع بین‌الملل همچون سازمان ملل، شورای امنیت و شورای حقوق بشر موضوع را پیگیری کرده چون بحث دستیابی مردم به حقوق اولیه‌شان مطرح است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین