کد خبر: ۵۵۵۵۱۸
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵

واکنش سیاستمداران آلمان به انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا

پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا و کسب اکثریت آرای مجلس نمایندگان این کشور در مجموع با بازتاب مثبت رسانه‌ها و سیاستمداران آلمان روبه‌رو شد.
آفتاب‌‌نیوز :
ارزیابی و تحلیل نتایج انتخابات‌ میان‌دوره‌ای آمریکا هم‌چنان ادامه دارد. بسیاری از سیاستمداران آلمان تاکنون از اظهار نظر صریح درباره پیامدهای احتمالی پیروزی دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا خودداری کرده‌اند. این در حالی است که مواضع اکثر کسانی که پس از اعلام نتایج انتخابات اظهار نظر کرده‌اند، حکایت از اختلاف نظر بر سر اهمیت این انتخابات برای سیاست‌های دولت آمریکا دارد.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی که از برلین منتشر کرده، به اظهارات دبیرکل حزب دموکرات مسیحی درباره نتایج انتخابات آمریکا اشاره کرده است.

بر اساس گزارش این خبرگزاری، آنگرت کرامپ-کارن‌بائور، دبیرکل حزب دموکرات مسیحی، حزبی که رهبری آن با آنگلا مرکل است، اعتقاد دارد که موفقیت دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا تأثیری تعیین کننده بر سیاست‌های دونالد ترامپ نخواهد داشت.

دبیرکل حزب دموکرات مسیحی گفته است: ما باید خود را برای این موضوع آماده کنیم که سیاستی که رئیس‌جمهوری آمریکا تاکنون دنبال کرده است، همان سیاستی خواهد بود که او در نیمه دوم دوره زمامداری خود نیز اجرا خواهد کرد.

کرامپ-کارن‌بائور که یکی از امیدهای حزب دموکرات مسیحی برای جانشینی آنگلا مرکل در مقام رهبری این حزب به شمار می‌آید، گفته است که موفقیت دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا را نمی‌بایست مستقل از موفقیت جمهوری‌خواهان در مجلس سنا ارزیابی کرد.

دبیرکل حزب دموکرات مسیحی تأکید کرده است که وظیفه آلمان در شرایط کنونی مبارزه برای حفظ نظم بین‌المللی بر پایه قراردادها و توافق‌های چندجانبه است. به باور او مناسبات آلمان، اروپا و ایالات متحده آمریکا را نباید در حد مناسبات کاخ سفید و دفتر صدراعظم در برلین فروکاست.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان نیز بر این باور نیست که نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا می‌تواند تأثیر تعیین‌کننده‌ای بر سیاست اقتصادی و خارجی آمریکا داشته باشد.

وزیر امور خارجه آلمان گفته است: ما باید برای شعار "نخست آمریکا" پاسخی درخور در این سوی اقیانوس اطلس پیدا کنیم. برای من و همچنین برای ما این پاسخ روشن است. این پاسخ عبارت است از "اروپای متحد". ما اروپایی‌ها باید بر انسجام و اتحاد خود بیش از پیش بیفزاییم.

به باور هایکو ماس، اروپا باید به طور منسجم در برابر سیاست‌های آمریکا در زمینه عوارض گمرکی، مسائل امنیتی و همچنین مسائل اقلیمی عمل کند.

وزیر امور خارجه آلمان معتقد است که مناسبات اروپا و آمریکا ظرف دو سال گذشته دستخوش تغییری جدی شده است. او ضمن تاکید بر اهمیت و لزوم همکاری اروپا و آمریکا گفته است: ما باید شراکت خود را با آمریکا از نو تعریف کنیم.

مارتین شولتس، رهبر پیشین حزب سوسیال دموکرات آلمان رویکردی مثبت به موفقیت دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا داشته و آن را پیروزی متانت سیاسی بر سیاست‌های تحریک‌آمیز دولت ترامپ دانسته است.

شولتس از اعضای حزب سوسیال دموکرات خواسته است سیاست دموکرات‌ها در آمریکا را الگوی خود قرار دهند و میدان را برای پوپولیست‌ها خالی نکنند.

رهبر پیشین حزب سوسیال دموکرات گفته است: حزب سوسیال دموکرات باید در رأس جنبشی قرار گیرد که برای پاسداری از ارزش‌های پایه‌ای دموکراتیک و وحدت اروپا مبارزه می‌کند.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که نوربرت روتگن، کارشناس مسائل بین‌الملل حزب دموکرات مسیحی نگاه دیگری به نتایج انتخابات آمریکا دارد. به باور او، نباید منتظر تغییری جدی در سیاست‌های ترامپ بود بلکه پیروزی دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان می‌تواند حتی منجر به آن شود که دولت ترامپ سیاست‌های شدیدتری در پیش گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین