کد خبر: ۵۵۵۵۸۶
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴

نیکی هیلی: کره‌شمالی مذاکره با آمریکا را به تاخیر انداخت چون آماده نبود

سفیر آمریکا در سازمان ملل ضمن درخواست از پیونگ‌یانگ برای اجرای توافق ماه ژوئن با آمریکا، اظهار کرد، کره شمالی مذاکرات با آمریکا را به تاخیر انداخت "زیرا آماده این اقدام نبود".
آفتاب‌‌نیوز :
نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل پیش و پس از جلسه شورای امنیت درباره تحریم‌های کره شمالی که پشت درهای بسته برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت، حالا نوبت کره شمالی است که اقدام کند. او همچنین از روسیه بر سر تلاش برای برداشتن تحریم‌های بانکی علیه کره شمالی که با هدف محدود کردن برنامه هسته‌ای پیونگ‌یانگ صورت گرفته، انتقاد کرد.

هیلی که پایان سال جاری میلادی سمت خود را ترک می‌کند، گفت: زمانی برای توقف، تاخیر یا عبور از آنچه که در سنگاپور بر سر آن توافق شد، وجود ندارد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا طی دیدار تاریخی خود در ماه ژوئن که در سنگاپور صورت گرفت، متعهد شدند که در راستای خلع سلاح هسته‌ای از کره شمالی با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بنا بود مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه با مقامات کره شمالی دیداری داشته باشد اما وزارت امور خارجه آمریکا یک روز پیش از موعد مقرر برای برگزاری این نشست از تاخیر آن خبر داد و برای این تاخیر دلیلی ذکر نکرد.

هیلی همچنین روابط واشنگتن و پیونگ‌یانگ را "صمیمانه" توصیف کرد و گفت، فکر نمی‌کند "مشکل مهمی" برای برگزاری این نشست وجود داشته باشد و احتمالا بار دیگر برای این دیدار برنامه‌ریزی می‌شود.

این جلسه شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی تحریم‌ها علیه کره شمالی و به درخواست روسیه برگزاری شد. نیکی هیلی روسیه را به نقض تحریم‌ها علیه کره شمالی متهم کرده است.

سفیر آمریکا در سازمان ملل پس از این نشست اظهار کرد روسیه به دنبال برداشته شدن تحریم‌های بانکی هلیه پیونگ‌یانگ است و به گفته او، مسکو به طور مناسب این تحریم‌ها را رعایت نمی‌کند.

وی درباره نقض تحریم‌ها از سوی روسیه افزود: ما نگران وضعیت انسانی در کره شمالی هستیم اما حقیقت همیشه برملا می‌شود. حالا ما می‌دانیم دستور کار آنان به چه صورت است، دقیقا می‌دانیم چرا می‌خواهند این کار را انجام دهند و اجازه نخواهیم داد که چنین اتفاقی بیفتد.

هیئت نمایندگان روسیه پس از این نشست طی بیانیه‌ای اظهار کرد، به دنبال تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی، این کشور با "مشکلات انسانی جدی‌ای" روبه‌رو شده و از شورای امنیت درخواست کرد، برای حل این مشکلات اقدام کند.

این هیئت در بیانیه خود اظهار کرد: این وضعیت و نقض تصمیمات این شورای را کاملا غیرقابل پذیرش می‌دانیم زیرا (تصمیمات شورای امنیت) نباید مستقیما علیه مردم کره شمالی یا فعالیت نهادهای امدادهای بشردوستانه باشند.

به گفته هیلی، کره شمالی هنوز اقدام قابل توجهی در راستای خلع سلاح هسته‌ای صورت نداده که بتواند متضمن لغو تحریم‌ها علیه این کشور باشد.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین