کد خبر: ۵۵۵۶۴
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۸۵ - ۱۳:۵۰

اختلاف دولت و شهرداری عامل مشکلات تهرن

آفتاب‌‌نیوز : نماینده شیراز افزود: این ناهماهنگی که اخیرا به روزنامه‌ها و مطبوعات متاسفانه کشانده شده است نشانگر عمق و شکاف بیش از حد وعدم تعامل ، ناهماهنگی بین شهرداری تهران و دولت است. 

وی اظهار داشت: عقب افتادن توسعه قطار شهری تهران به دلیل دریافت نکردن و یا عدم واگذاری بودجه تبصره 13 برنامه چهارم مصوبه نمایندگان مجلس به شهرداری تهران باعث شده، که اکنون که بیش از 9 ماه از سال می‌گذرد هنوز یک ریال از اعتبار تبصره 13 در اختیار شهرداری تهران قرار نگیرد. 

رودکی تصریح کرد: عمق شکاف بین شهرداری و دولت به حدی است که نه تنها آقای  قالیباف به جلسات هیات دولت دعوت نمی‌شود و یا رئیس جمهوری این چنین مصلحت می‌بیند که شهردار دعوت نشود. 

وی اظهار داشت: در جلسه سفر استانی رئیس جمهوری که در استان تهران انجام شود در پایان سفر مجمع نمایندگان تهران با رئیس جمهوری برای جمع‌بندی سفر و تصویب اعتبارات و توضیح و نظر نمایندگان جلسه‌ای تشکیل دارند اما متاسفانه این جلسه نیز بدون حضور شهردار پایتخت برگزار شد. 

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی افزود: ما نمی‌دانیم قصور و کوتاهی از دولت است یا شهرداری تهران، آنچه خروجی کار را می‌بینم موارد ذکر شده در بالاست. 

نماینده شیراز از با اشاره به اینکه برای تغییر ساعت بانک‌ها کارشناسی لازم با حضور شهردار تهران انجام نگرفت گفت: اگر شهرداری تهران عضو شورای ترافیک است، اگر شهرداری تهران مسئول پیگیری و واگذاری بودجه به مترو تهران است باید با دولت هماهنگ و دولت هم با شهرداری هماهنگ شود. 

رودکی با اشاره به اینکه تصمیم تغییر ساعت کار بانک‌ها بطور کامل کارشناسی نشده بود افزود: از آنچه دولت اعلام کرده بود که این طرح به مدت سه ماه آزمایشی باشد لکن پایان سه ماه یعنی آذرماه مجددا توسط وزیر کشور اعلام شد که سه ماه دیگر آزمایشی و از طرفی مردم تهران و بسیاری از کارکنان بانک‌ها از این امر ناراضی بودند و به نمایندگان مراجعه می‌کردند و طرح بازگشت ساعت کار بانک‌ها با 186 امضا تهیه شد. 

وی اظهار داشت: بنا به توافق با دولت این طرح مسکوت گذاشته شده بود و بلافاصله بعد از اینکه دولت تمدید مجدد کرد نمایندگان مجبور به ارائه طرح برای رای‌گیری شدند و نهایتا به تصویب رسید. 

رودکی در پاسخ به این سوال که دولت مصوبات غیرکارشناسان زیادی مطرح کرده آیا مجلس هفتم در باقیمانده عمر خود آن مصوبات را اصلاح می‌کند گفت: چنانچه مصوبات دیگر دولت از جمله تغییر ساعت کار مدارس بانک‌ها و ادارات به منظور کاهش ترافیک در دست دولت باشد توصیه می‌کنیم از همه مسئولان ذیربط و همچنین نخبگان در این امر جهت کارشناسی استفاده شود. 

وی اظهار داشت: اگر طرح‌ها و لایحه‌ها نیز از قبل مطرح شده مانند لایحه خدمات کشوری که در آن مدیران، مقامات لشکری و کشوری حقوق و مزایای شان ارتقا می‌یابد و همچنین لایحه خدمات ایثارگران که هر دو لایحه به مجلس داده شده اما اکنون دولت بطور قاطع نظر روشن برای تامین اعتبارات و منابع مالی این دو لایحه را اعلام نمی‌کند توصیه می‌کنیم قبل از ارسال هرگونه لایحه کارکارشناسی همه جانبه انجام دهد. 

نماینده شیراز افزود: دولت اقدامات خوب و مناسبی در دست برای انجام دارد که در حال بررسی است اما بهتر است دولت از همه ظرفیت‌های مجلس، نخبگان که در حال بررسی است اما بهتر است دولت از همه ظرفیت‌های مجلس، نخبگان کشور و کسانی که تجارب اجرایی دارند و اشخاصی که سوابق در مسایل کلان کشور دارند استفاده نماید که انشاالله مشکلات مردم رفع شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین