کد خبر: ۵۵۶۱۱۵
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۲

سیستان و بلوچستان در آتش سوزان خشکسالی

نماینده مردم شهرستان خاش، میرجاوه، کورین و نصرت آباد در مجلس ‌گفت: بعد از گذشت دو دهه از خشکسالی‌های مداوم استان سیستان و بلوچستان در آتش داغ و سوزان خشکسالی می‌سوزد و مردم رنج های فراوانی را متحمل می شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
علی کرد در بازدید از حوزه انتخابیه خود افزود: بر خلاف شعارها و وعده‌های داده شده از سوی دولت برای اعزام کارگروه تخصصی بحران کشور به این استان و حوزه انتخابیه، تاکنون این امر محقق و عملی نشده است‌.

نماینده مردم خاش و نصرت آباد و میرجاوه و کورین در مجلس ‌متذکر شد: مقام های عالی دولت و وزرا تنها به شهرهای و استان‌های برخوردار سفر می‌کنند و نسبت به امورات مردم نیازمند این استان کم توجه هستند‌.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ‌ادامه داد: تاکنون تذکرات پرشمار به دولت داده شده که تیمی تخصصی از وزرای تاثیرگذار شامل وزارت کشور، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر کل اداره بحران را برای بازدید و بررسی وضعیت مردم به این استان، اعزام کند، ولی به نظر می رسد در دولت هیچ اراده ای برای حل مشکل مردم ما وجود ندارد‌.

وی تاکید کرد: بحران خشکسالی در سیستان و بلوچستان بیداد می کند و شرایط بسیار سخت و دشواری ناشی از خشکسالی در این منطقه به وجود آمده که با از بین رفتن کشاورزی مردم، عدم فعالیت صحیح بازارچه‌های مرزی و گذرگاه‌های مرزی و نداشتن راه کار مناسب می طلبد در دولت نگاهی ویژه برای حل مشکلات مردم شکل بگیرد‌.

نماینده مردم خاش در مجلس ‌اظهار کرد: وضعیت نامناسب کشاورزی و دامپروری در منطقه وجود دارد و متاسفانه به دلیل عدم توجه وزارت جهاد کشاورزی به دامپروران و دامداران، کمبود علوفه، یونجه، کنستانتره و عدم کمک های بلاعوض و کم بهره به کشاورزان و دامداران مشکلات متعددی برای مردم ایجاد شده است‌.

کرد گفت: اگر سفر هیئت دولت و وزرای تاثیرگذار به استان بلوچستان اتفاق نیافتد، بدون شک جمعیت روستا‌های این استان به مرور تخلیه می شود و مردم برای کسب درآمد به کشور‌های خلیج فارس سفر می کنند، لذا این موضوع برای کشور ما با ظرفیت‌های عظیم گردشگری، کشاورزی و معدن جای تامل دارد‌.

‌به گزارش ایسنا، ‌عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ‌خاطر‌نشان کرد: متاسفانه وزارت صنعت و معدن و تجارت در بهره‌برداری صحیح و معادن کوه‌های تفتان، بیرگ، کوه سفید و نصرت آباد موفقیتی نداشته است‌.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین