کد خبر: ۵۵۶۲۵۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
پمپئو گزارش نیوزویک درباره تحریم‌ غذا و دارو را ساختگی توصیف کرد

پاسخ وزیر خارجه آمریکا به توئیت ظریف: آمریکا هرگز غذا و دارو را تحریم نکرده و چنین کاری نمی‌کند| کالاها و تراکنش‌های مالی مرتبط با نیازهای بشردوستانه از تحریم‌ها مستثنی هستند+واکنش ظریف

وزیر امورخارجه آمریکا در اظهاراتی بی شرمانه علیه محمد جواد ظریف با متهم کردن وی به دروغ‌پراکنی مدعی شد که آمریکا هرگز غذا و دارو را هدف تحریم‌های خود علیه ایران قرار نداده است.
آفتاب‌‌نیوز :
مایک پمپئو با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود به گزارش اخیر نشریه نیوزویک و توئیت محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران در این رابطه واکنش نشان داد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ نیوزویک در گزارش روز جمعه خود اظهارات پمپئو را منتشر کرده بود که در یک مصاحبه گفته بود اگر رهبران ایران می‌خواهند که مردم این کشور غذا داشته باشند، باید یک تصمیم بگیرد.

پاسخ وزیر خارجه آمریکا به توئیت ظریف: آمریکا هرگز غذا و دارو را هدف تحریم‌های خود علیه ایران قرار نداده است| کالاها و تراکنش‌های مالی مرتبط با نیازهای بشردوستانه از تحریم‌ها مستثنی هستند

پمپئو در پیام امروز خود این گزارش نیوزویک را ساختگی توصیف کرد و در اظهاراتی زننده نوشت: شرم بر نیوزویک که به ظریف کمک کرد تا دروغ‌پراکنی کند. حقیقت این است که آمریکا هرگز غذا و دارو را تحریم نکرده و چنین کاری نمی‌کند. این کالاها و تراکنش‌های مالی مرتبط با نیازهای بشردوستانه از تحریم‌ها مستثنی هستند.

پاسخ وزیر خارجه آمریکا به توئیت ظریف: آمریکا هرگز غذا و دارو را تحریم نکرده و چنین کاری نمی‌کند| کالاها و تراکنش‌های مالی مرتبط با نیازهای بشردوستانه از تحریم‌ها مستثنی هستند

محمدجواد ظریف در واکنش به گزارش نیوزویک در پیامی توئیتری این صحبت‌های مایک پمپئو را "جنایت علیه بشریت" خواند.

وی در پیام خود نوشت: ما فراموش نخواهیم کرد. وزیر امور خارجه مایک پمپئو در اقدامی از روی استیصال برای اعمال هوا و هوس‌های آمریکایی علیه ایران، به‌طور آشکار مردم ایران را تهدید به گرسنگی دادن، که یک جنایت علیه بشریت است، می‌کند. وی نیز همانند پیشینیانش خواهد فهمید که علی‌رغم تلاش‌های آمریکا، ایران نه‌ تنها بدون قربانی کردن تمامیتش دوام خواهد آورد، بلکه پیشرفت نیز خواهد کرد.

دونالدترامپ رئیس جمهور آمریکا از روز پنجم نوامبر (۱۴ آبان‌ماه) بخش دوم تحریم‌های خود علیه ایران را اعمال کرد که حوزه نفت، بانکداری و کشتیرانی را هدف قرار می‌دهد. واشنگتن ادعا کرده است کالاهای مرتبط با نیازهای بشردوستانه شامل این تحریم‌ها نمی‌شود.

ظریف: پامپئو به رسانه‌ها به خاطر نقل حرف‌هایش حمله می‌کند!

وزیر امور خارجه کشورمان از حمله پامپئو به رسانه‌ها به خاطر نقل حرف‌هایش ابراز تعجب کرد.

محمدجواد ظریف در توییتی نوشت: «مایک پامپئو این جسارت را دارد که تهدید به جنایت ضدبشری علیه شهروندان عادی ایرانی کند و پس از آن رسانه‌ها را به خاطر نقل حرف‌های خودش مورد هجمه قرار می‌دهد. او باید یا حرف‌هایی را که خودش می‌زند قبول داشته باشد یا حرف‌هایی را که آمریکا می‌گوید رد کند. هر دو با هم ممکن نیست.»

پاسخ وزیر خارجه آمریکا به توئیت ظریف: آمریکا هرگز غذا و دارو را تحریم نکرده و چنین کاری نمی‌کند| کالاها و تراکنش‌های مالی مرتبط با نیازهای بشردوستانه از تحریم‌ها مستثنی هستند+وکنش ظریف

منبع: خبرگزاری ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
0
3
مردم از مسایل تخصصی سیاست. سر در نمی اورند .
می بینند .قیمت غذا و دارو با درامدشان. نمی خواند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
0
2
پس اگر آمریکا تحریم نکرده کار کدوم بی وجدانه که الان بعض اقلام دارو کم شده و مردم را نگران کرده جناب ظریف راست ودروغ مسئله رادر نیاوری ! جواب خدا را در مقابل مشکل کمبود غذا ودارو چه خواهی داد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
1
1
خدا راشکرکه وزیرخارجه امریکابهانه را ازدست دولتمردان ما گرفته است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین