کد خبر: ۵۵۶۴۷۰
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲
ماکرون پیشنهاد ایجاد ارتش خاص برای اروپا و حفاظت در برابر آمریکا، چین و روسیه را داده است

انتقاد تند ترامپ از همتای فرانسوی‌اش به دلیل پیشنهاد ایجاد ارتش واحد اروپایی: قبل از ورود آمریکا به جنگ‌‌های جهانی اول و دوم، در پاریس داشتید شروع به یادگیری زبان آلمانی می‌کردید

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امروز سه شنبه در توئیتی بار دیگر رئیس جمهور فرانسه را به دلیل طرح پیشنهاد تشکیل ارتش اروپایی مورد انتقاد قرار داد.
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس‌جمهور آمریکا در انتقادی تند از ایده «امانوئل ماکرون» درباره ایجاد ارتش واحد اروپایی تاکید کرده که قبل از ورود واشنگتن به جنگ‌های جهانی اول و دوم، فرانسوی‌ها در پاریس شروع به یادگیری زبان آلمانی کرده بودند.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از فارس، رئیس‌جمهور آمریکا امروز سه شنبه بار دیگر در انتقادی تند از ایده همتای فرانسوی خود در خصوص ایجاد یک ارتش مشترک و واقعی اروپایی  به شدت انتقاد کرده است.

«دونالد ترامپ» بار دیگر از پیشنهاد اخیر  رئیس‌جمهور فرانسه برای تشکیل ارتش اروپایی به شدت انتقاد کرد و با لحنی توهین آمیز با فرانسوی‌ها صحبت کرده است.

«امانوئل ماکرون» ۱۵ آبان در یک مصاحبه گفته بود: «ما اگر در زمینه تشکیل ارتش واقعی اروپایی تصمیم نگیریم، نمی‌توانیم از اروپایی‌ها دفاع کنیم.» او تاکید کرد که اروپا باید به وسیله راهکاری حقیقی بدون وابستگی به آمریکا از خود دفاع کند.

رئیس‌جمهور آمریکا امروز سه شنبه برای دومین بار در یک هفته اخیر، به انتقاد از اظهارنظر اخیر همتای فرانسوی خود درباره ارتش اروپایی پرداخته است.

«دونالد ترامپ» در توئیتر نوشت: «امانوئل ماکرون پیشنهاد ایجاد ارتش خاص برای اروپا حفاظت در برابر آمریکا، چین و روسیه را داده است اما این آلمان بود که در جنگ جهانی اول و دوم (به فرانسه حمله کرد). خوب اوضاع برای فرانسه چطور پیش رفته بود؟ قبل از ورود آمریکا (به جنگ‌‌های جهانی اول و دوم)، آنها در پاریس داشتند شروع به یادگیری زبان آلمانی می‌کردند. سهم خودتان از ناتو را می‌پردازید یا نه ».

اشاره رئیس‌‌جمهور آمریکا به «سهم خود از ناتو» در واقع تکرار مواضع او در قبال کشورهای اروپایی و ناتو است که از ابتدای ریاست جمهوری به آن تاکید داشته است.

ترامپ بارها مدعی شده که کشورهای اروپایی عضو ناتو سهم خود از هزینه‌های عضوئیت در این پیمان را نمی‌پردازند یا کم می‌پردازند و آمریکا بسیار بیشتر از سهمی که باید برای ناتو بپردازد، می‌پردازد.

 رئیس‌جمهور آمریکا جمعه هفته گذشته هم بعد از ورود به پاریس، طرح رئیس‌جمهور فرانسه برای ایجاد ارتش اتحادیه اروپا را «بسیار توهین‌آمیز» خوانده بود.

او آن زمان در توئیترش نوشته بود: «رئیس‌جمهور فرانسه ماکرون گفته اروپا برای محافظت از خودش در برابر آمریکا، چین و روسیه ارتش خودش را تشکیل خواهد داد. بسیار توهین‌آمیز است، اما شاید بهتر باشد اروپا اول سهم خودش از ناتو را بپردازد».

پیشنهاد ماکرون با استقبال کمیسیون اروپا و همچنین «اورسولا فون‌درلین» وزیر دفاع آلمان همراه شد و این مقام آلمانی گفته بود: «کاملا متقاعد شده‌ام که ما در آینده نزدیک ارتش اروپایی خواهیم داشت.»


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین