کد خبر: ۵۵۶۵۷۰
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵

کیهان: ظریف اگر سند نیاورد، باید محاکمه شود

برخی مخالفان دولت در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه مبنی بر پولشویی در کشور گفته‎اند: در صورت عدم ارائه اسناد این اتهام، آقای ظریف باید در مراجع قضائی پاسخ گوی ادعاهای خود باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
هروزنامه کیهان در واکنش به اظهارات ظریف، وزیر امور خارجه درباره پولشویی در کشور به نقل از برخی نمایندگان اصولگرای مجلس نوشت: در صورت عدم ارائه اسناد این اتهام ، آقای ظریف باید در مراجع قضائی پاسخ گوی ادعاهای خود باشند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ کیهان افزوده است: مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم و رئیس‌کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار مجلس کیهان درباره اظهارات ظریف گفت: اتهامات آقای ظریف یا براساس اطلاعات و اسناد بوده ، یا بی‌پایه و اساس . اگر اطلاعات و اسناد وجود دارد باید آنها را ارائه کنند تا مردم تکلیف خود را بدانند و دستگاه‌های ذیربط با آن برخورد کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی افزود: آقای ظریف نه تنها بعضی دستگاه‌های نظام را متهم به پولشویی کرده ، بلکه به تبع آن بسیاری از افراد را به رشوه گیری نیز متهم کرده‌اند. وقتی می‌گوید آنهایی که 30هزار میلیارد پولشویی کرده‌اند ده‌ها هزار میلیارد هم حاضر هستند خرج کنند تا لوایح FATF تصویب نشود، منظورش چه کسانی است؟ آنهایی که نمی‌گذارند این لوایح استعماری تصویب شود یا نمایندگان مجلس هستند، یا اعضای شورای نگهبان و یا اعضای تشخیص مصلحت نظام. 

از ظریف شکایت می‌کنیم

ذوالنور تصریح کرد: نکته دیگر اینکه چون ما از مخالفین سرسخت FATF هستیم ، قطعا طرح شکایت می‌کنیم که چرا به ما اتهام زده شد؟ آقای ظریف بار اولی نیست که چنین موضعی می‌گیرند. او در گرماگرم مذاکرات مدعی شد که آمریکا با یک بمب می‌تواند تمام سیستم دفاعی ما را نابود کند، درواقع ظریف خواسته یا ناخواسته این پیام را به طرف مقابل منتقل کرد که ما ضعیف هستیم و قدرت چانه زنی نداریم و دشمن قوی است و اینگونه دشمن راهش را پیدا می‌کند که نباید امتیاز دهد بلکه باید امتیاز بگیرد. در واقع همین هم شد و آنها هیچ تضمینی ندادند آن طور که هر وقت بخواهند بزنند زیر میز.

ذوالنور تاکید کرد: از سوی دیگر ، هم اکنون که مجموعه نظام در تلاش است برای دور زدن تحریم‌های ظالمانه آمریکا کانال ارتباطی مالی با اروپا ایجاد کند آقای ظریف دوباره سربزنگاه می‌آید پیام می‌دهد که در کشور ما مسائلی از قبیل پولشویی در حجم گسترده وجود دارد. 

رئیس‌کمیته هسته‌ای مجلس اظهار داشت: نکته پایانی این که طرفداران آقای ظریف او را بسیار آدم باهوش و زیرکی می‌دانند. اگر این گزاره را بپذیریم پس دیگر نمی‌توانیم این موارد را که چندبار هم تکرار شده گاف سیاسی تلقی کنیم. اگر هم اصرار کنیم که این گاف سیاسی بوده پس دیگر آن گزاره (یعنی زیرک و تیزهوش) بودن او در دیپلماسی نقض می‌شود. آیا ما که در برابر کشورهای فریبکاری چون انگلیس و آمریکا و... باید در نبرد دیپلماسی شرکت داشته باشیم رواست که چنین شخصی در بالاترین مقام دیپلماسی کشور حضور داشته باشد؟ 

افترا بدون ارائه سند و مدرک در قانون جرم انگاری شده 

ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌و‌گو با کیهان ضمن تاکید بر محاکمه اتهام زنندگانی که سندی برای گفته خود ارائه نمی‌کنند، گفت: در قانون جرمی به عنوان افترا پیش‌بینی شده و جرم انگاری شده است.

این دانش آموخته علوم قضایی در ادامه افزود: کسی که افترا بزند و برای اتهام خود سند و مدرکی ارائه نکند به عنوان مفتری شناخته می‌شود و به مجازات درجه 6 در قوانین کیفری محکوم می‌شود.
همچنین احد آزادی خواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگار مجلس کیهان گفت که اگر وارد‌کننده اتهام به شخص یا ‌اشخاص و یا نهادها نتواند سند و مدرکی برای آن ارائه کند باید محاکمه شود. 

ادعای ظریف  تهمتی بزرگ به نظام است

احمد امیرآبادی، نماینده قم و عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با‌اشاره به اظهارات محمّدجواد ظریف، وزیر امور خارجه مبنی بر وجود پولشویی گسترده در ایران، گفت: آقای ظریف باید در مجلس نسبت به این اظهارات پاسخگو باشد که چرا وی تا کنون و در هیچ‌کدام از جلسات علنی و غیرعلنی که به مجلس آمده است این موضوع را مطرح نکرده است؟

امیرآبادی، اظهارات ظریف مبنی بر وجود پولشویی گسترده در ایران را تهمتی بزرگ به نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: این اظهارات، کاملاً به معنای بازی در زمین دشمن است.

تایید ادعای دشمنان از سوی ظریف زیر سؤال بردن دولت است

سیدناصر موسوی لارگانی در پاسخ به این سؤال که وزیر امور خارجه اخیرا در گفت‌وگو با یک رسانه داخلی عنوان کرده «میزان بالای پولشویی در ایران یک واقعیت است و از این وضعیت خیلی‌ها نفع می‌برند» اظهار داشت: برای اینکه نظر خودمان را در رابطه با الحاق به FATF به کرسی بنشانیم بگوییم پولشویی زیادی در کشور وجود دارد‌، منطقی نیست. 

وی در مورد نقش دستگاه‌های نظارتی در رابطه با پولشویی گسترده عنوان کرد: برخی می‌خواهند مشکلات بوجود آمده ناشی از عدم توانایی خود را به دوش دیگران بیندازند، اینکه گفته شده پولشویی گسترده داریم از نظر فنی درست نیست و به نوعی عملکرد سازمان‌های نظارتی مانند مرکز مبارزه با پولشویی در وزارت اقتصاد را نادیده گرفته‌ایم. 

این نماینده مجلس با‌اشاره به اینکه نباید با چنین حرف‌هایی خودمان را زیر سؤال ببریم و آتو دست دشمنان بدهیم گفت: پولشویی گسترده در کشور ادعای دشمنان، آمریکا و دیگر کشورهای همسو با آنها است چه معنا دارد که در داخل نیز ما همسو با آنها چنین حرفی را بزنیم. 

اظهارات ظریف مغرضانه و ضدمنافع ملی است

علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز درباره اظهارات اخیر وزیر امور خارجه کشور درخصوص پولشویی اظهار داشت: اگر بنابر گفته آقای ظریف هنوز حجم گسترده‌ای از پولشویی به زعم او در کشور وجود دارد این نشان‌دهنده کوتاهی دولت در اجرای قانونی است که برای این منظور تصویب شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تلاش برای عدم تصویب کنوانسیون CFT و ربط دادن این موضوع به کسانی که به دنبال پولشویی هستند به نظر می‌رسد که یک قضاوت غیرمنصفانه و غیرکارشناسی و البته اتهام واهی است که به مخالفین داده می‌شود.این موضع‌گیری مغرضانه است چرا که این‌ها نمی‌توانند در مقابل استدلال‌های منطقی و روشن و شفاف برای عدم پذیرش این کنوانسیون و عدم الحاق به آن دلیلی داشته باشند به اینگونه موارد روی می‌آورند.

وی در خاتمه ضمن انتقاد از اظهارات ظریف وزیر امور خارجه کشورمان عنوان کرد: به نظر من باید روی این موضوع دقت شود و ما قطعاً در مجلس این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و از آقای ظریف هم سؤال خواهیم کرد که این موضوع را شفاف کند و بگوید که مصادیق پولشویی چه بوده و توضیح دهد که ما هم با این موضوع آشنا شویم.

حامیان FATF جز اتهام‌زنی به مخالفان کار دیگری بلد نیستند

بیژن نوباوه، نماینده مجلس نهم هم با ‌اشاره به اظهارات اخیر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه درباره مخالفان اجرای برنامه‌های گروه ویژه اقدام مالی (FATF) در داخل کشور گفت: طرفداران FATF همان طرفداران برجام هستند؛ برجامی که امروز بر همه دنیا معلوم شده است که قراردادی یکطرفه، بدون تأمل، تعمق و تأنی کافی و بایسته بود که از سوی دیپلمات‌های ما امضا شد و حتی از داخل همان تیم مذاکره‌کننده جاسوس پیدا شد.

وی در ادامه تصریح کرد: این‌گونه اظهارنظرها که مخالفان پیوستن به FATF پولشویی‌های ۱۰۰۰ میلیاردی دارند، یک خیانت آشکار و بر ضد منافع ملی است؛ الحمدلله چهره کسانی که این اتهامات را به مخالفان FATF در کشور می‌زنند، در برجام آن‌چنان برای مردم روشن شده است که دهه‌های آینده را باید دوران محاکمه این افراد دانست و دست‌کم می‌توان گفت که تاریخ آنها را محاکمه خواهد کرد و مردم خواهند فهمید که چه کسانی پشت این‌گونه تصمیم‌گیری‌ها بودند و چه جریانی در دستگاه دیپلماسی کشور این‌گونه اقدامات را هدایت می‌کرد. برخی‌ حامیان داخلی FATF به جز اتهام‌زنی به مخالفان آن کار دیگری بلد نیستند و وقتی با این‌گونه اظهارنظرها نهادهای رسمی کشور را زیر سؤال می‌برند، در واقع خودشان زیر سؤال هستند.

ظریف باید تحت تعقیب دستگاه‌های امنیتی قرار گیرد

جواد کریمی‌قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره اظهارات اخیر وزیر امور خارجه درخصوص پولشویی گفت: ظریف منشأ بسیاری از گرفتاری‌‌های فعلی کشورمان است زیرا تنها راهبرد دولت یازدهم و دوازدهم، راهبرد سیاست خارجی بوده و پیگیری این راهبرد سیاست خارجی از طریق مذاکره صورت گرفته و مغز متفکر و کانون این مذاکرات هم وزیر خارجه و تیمش بوده است وی سعی می‌کند با فرافکنی، مشکلاتی که خودش خلق کرده را به دوش مجموعه‌های دیگر بیندازد.

نماینده مردم مشهد در مجلس افزود: ظریف اتهامات بزرگی را گردن جمهوری اسلامی ایران و داخل نظام انداخته است. اینها روزگاری بحث از کاسبان تحریم را بیان می‌کردند و این حرف را امروز بازتحلیل کرده و در موضوع پولشویی با لحن دیگری می‌گویند جریاناتی در کشور نمی‌گذارند ایران به CFT ملحق شود.

کریمی‌قدوسی گفت: متأسفانه اظهارات ظریف مورد استناد آمریکایی‌ها بوده و FATF و دشمنان انقلاب اسلامی و اروپایی‌ها هم مدنظر قرار داده‌اند و گفته‌اند شخصیتی به نام وزیر خارجه ایران این حرف‌ها را زده است. ضمن اینکه روی دیگر اظهارات ظریف مبنی بر پولشویی در ایران آن است که این پولشویی در حمایت از تروریسم رخ می‌دهد و به همین دلیل است که ایران نمی‌خواهد به CFT‌ ملحق شود و این امر باعث تشدید تحریم‌ها و عدم خروج ایران از لیست سیاه شده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: محمدجواد ظریف بعد از 5 ماه پس از خروج آمریکا از برجام به جای بیان دستاوردهای برجام و معطلی کشور در این خصوص در حال فرافکنی و فرار از پاسخگویی است و متأسفانه داخل نظام و سیستم‌های مختلف کشورمان و نهادهای بزرگ را متهم می‌کند.

وی تاکید کرد: باید ظریف به عنوان مجرم در اتخاذ اظهارات مختلف علیه امنیت ملی تحت تعقیب دستگاه‌های امنیتی به خصوص دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی قرار گیرد. مجبوریم در شرایط فعلی و با سرعت زیاد با امضای قابل توجهی طرح استیضاح ظریف را در مجلس آماده کنیم در حالی که می‌خواستیم خود مردم ماهیت این قهرمان پوشالی را متوجه شوند.

ایجاد ترس بین مردم هنگام بررسی برخی پروژه‌ها شگرد دولتمردان 

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با ‌اشاره به اظهارات محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه مبنی بر وجود پولشویی گسترده در ایران گفت: آقای ظریف به جای اظهارنظر غیرمستدل، به شبهات منتقدین درخصوص FATF پاسخ دهد، در حالی که او در خانه ملت به صراحت به نمایندگان گفت که با تصویب FATF در کشورمان هم ضمانتی برای خروج ایران از لیست سیاه وجود ندارد. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه اظهارات ظریف و برخی دولتمردان فقط به دنبال ایجاد ترس در فضای عمومی و بین مردم هنگام بررسی برخی پروژه‌هاست، گفت:‌ این عملیات روانی متأسفانه در دستورکار برخی مسئولین قرار گرفته است، چرا که در آستانه تعیین تکلیف CFT و FATF هستیم.

وی خاطرنشان کرد: هنگام بررسی برجام، برخی مسئولین عنوان می‌کردند که خزانه خالی است و حالا هم هنگام بررسی CFT عنوان می‌کنند پولشویی در ایران گسترده است. 

سلیمی با بیان اینکه همه اعضای دولت درخصوص مسائل کشور مسئولیت مشترک دارند و این کار طبق قانون اساسی برعهده همه دولتمردان است، از کل دولت خواست درخصوص ادعای ظریف باید پاسخگو باشند و اگر هم ادعای او واقعیت دارد، باید به دلیل مسئولیت مشترک همه دولتمردان این امر به نهادهای ذیربط گزارش داده شده تا در این خصوص تحقیقات لازم صورت گیرد. 

وی از ظریف خواست در موضع‌گیری‌هایش محتاط‌تر رفتار کرده و به دیگران بهانه ندهد و همان‌طور که او در مجلس از نمایندگان خواست با تصویب FAFT به دست خارجی‌ها بهانه ندهیم، اما متأسفانه امروز روشن شده که هیچ کس به اندازه خود ظریف بهانه‌ها را به دست خارجی‌ها نمی‌دهد.

انگشت اتهام ظریف به سمت مجریان قانون است نه منتقدان

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، با ‌اشاره به مصاحبه وزیر امورخارجه در رابطه با منتقدان و مخالفان FATF گفت: این حق برای منتقدان و مخالفان FATF که آقای ظریف چنین اظهارنظری درمورد آن کرده است محفوظ است که از نظر حقوقی این موضوع را پیگیری کنند. 

وی افزود: اگر از ناحیه منتقدان و ما نمایندگان موضوعی در رابطه با دولت مطرح می‌شد دهها و صدها شکایت علیه ما انجام می‌شد اما مردم مستحضر هستند امروز نمایندگان مجلس که از نظر قانونی حق اظهارنظر در مسائل مختلف را دارند به شدت مورد شکایت و پرونده‌سازی از ناحیه دستگاه‌های دولتی قرار می‌گیرند. 

عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: آقای ظریف که عنوان کرده مخالفان FATF مخالفتشان به این خاطر است که خود مرتکب پولشویی می‌شوند یک نمونه را حداقل در رابطه با نمایندگان مجلس که مدعی هست مرتکب پولشویی شده‌ است اعلام کند و یک مصداق عینی را به عنوان نمونه مطرح کند و گرنه این موضوع بیش از یک تهمت نیست و این حق قانونی ما است که این موضوع را پیگیری کنیم. 

پژمانفر خاطرنشان کرد: سؤال اینجاست که آیا ثمره FATF این است که این آقایان می‌توانند جلوی پولشویی را بگیرند ما مشکلی را که در حوزه پولشویی داریم عدم اراده دستگاه اجرایی در مبارزه با این پدیده است و اگر اراده‌ای برای مبارزه با پولشویی داشته باشند حتما قوانین موجود داخلی می‌تواند در ارتباط با موضوع پولشویی توانایی این را دارد که جلوی این پدیده را بگیرد و ما نقص قانون در این باره نداریم. 

به دست خودتان راه نقد و دفاع فنی از FATF را مسدود می‌کنید

همچنین جمعی از کارشناسان مالی با انتشار نامه‌ای سرگشاده به محمدجواد ظریف، با ابراز نگرانی شدید درباره سوءاستفاده دشمنان ایران از اظهارات وی درباره پولشویی در نشست آتی FATF،نوشتند : چگونه تایید وجود پولشویی آن هم توسط وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران آن هم بدون‌اشاره به اقدامات بسیار مثبت بانک مرکزی در حوزه مبارزه با پولشویی دستکم در همین چند ماه اخیر مورد سو استفاده نمایندگان دول فوق‌الذکر در پلنری بعدی قرار نخواهد گرفت؟

در این نامه خطاب به ظریف آمده : حضرتعالی بیش از هر کسی از ضربه و ضرر اظهار نظرهای غیر کارشناسی در موافقت یا مخالفت با اکشن پلن FATF مطلعید. پس چرا با دست خودتان راه نقد و دفاع فنی را می‌بندید و موضوع را به سطوحی نازل و غیر قابل اثبات سوق می‌دهید؟

کارشناسان مالی همچنین در نامه خود تاکید کردند : کدام یک از مواد CFT که مورد اعتراض مخالفان است ربطی به پولشویی پیدا می‌کند؟ ماده ٦ ربطی به مبارزه با پولشویی دارد؟ سازوکار ماده ١٢ (با توجه به ناترازی پیش گفته)در عمل کمکی به مبارزه با پولشویی گروه‌های تروریستی در ایران خواهد کرد؟ عضویت در اگمونت چه حسنی برای فرآیند مبارزه با پولشویی دارد؟ در عمل هیچ یک از موارد مورد اعتراض مخالفان ربطی به تقویت مبارزه با پولشویی ندارد که حالا پولشوها! بنا باشد اعتراض آنها را تامین مالی کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۹
هامون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
0
4
مگر خود شما برای تمام حرفات سند داری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
0
4
این همه اختلاس و چپاول که روزنامه یی هم میشه
سند میخواد دیگه عمو کیهان
آنچه عیان است چه حاجت به بیان است
روزنامه شما جز ادارات دولتی کسی خریدار نداره
به مردمت رحم کن
کم آسیب برسان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
0
3
آخر نمی شود یک ملت بی گناه 99.8درصدی بار اشتباهات وخودسری های یک عده قلیل رابدهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
0
4
آقای ظریف اگر می خواهد به ملت خدمت کند پای حرف خود بایستد ملت حامی اوست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
0
4
من نمى دونم چرا وقتى اسم پولشويى تو كشور اورده شد اين دلواپسها دلواپس تَر شدن اقاى ظريف كه اسم نهاد يا شخصى را نبرد ! اينا اگه نقطه ضعفى ندارن چرا يكدفعه اينقدر هول كردن ؟ چرا ميخوان از ظريف شكايت كنن ؟ نكنه ميخوان دست پيش بگيرن تا عقب نمونن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
0
0
من نمى دونم چرا وقتى اسم پولشويى تو كشور اورده شد اين دلواپسها دلواپس تَر شدن اقاى ظريف كه اسم نهاد يا شخصى را نبرد ! اينا اگه نقطه ضعفى ندارن چرا يكدفعه اينقدر هول كردن ؟ چرا ميخوان از ظريف شكايت كنن ؟ نكنه ميخوان دست پيش بگيرن تا عقب نمونن
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
0
3
جناب ظریف به کسی یا ارگانی اشاره نکردند وقتی که یک سازمان بین المللی بیان می کند که کشور ایران از نظر سلامت اداری در رتبه های آخر است پس بدان یک مشکلاتی هست . نمیدانم چرا برخی بعد از گفته های آقای ظریف اینقدر رگ غیرتشان باد کرده و به جوش آمده و این همه دارند فضاسازی می کنند واقعا" انسان فکر می کند خبرهایی هست که این افراد احساس خطر می کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
0
3
تا اسم پولشوئی و رد بند بازی می اید حول وهراس می کنند
جبار
|
Germany
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
0
2
کیهان==
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
0
2
حسادت. کیهان به شخصیت و دانش ظریف. و اطاعت ازسفارت روسیه . هویداست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
2
مگر کیهان بابت ... سند دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
4
از همین عکس العمل ها می توان فهمید چه کسانی پول شویی می کنند
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
2
سلام به همه خوانندگان ، درود و رحمت بر آقای ظریف ، ولی جناب ظریف نمی شود که بدون اعلام اسامی شما این مطالب را بفرمایید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
3
کدامیک از ....... تو سند داشت؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
0
0
بهتر است کیهان برای ادعاهای خودش دنبال سند و مدرک باشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
0
0
وقتی سلطان سکه در ایران اعدام می شود .
یکی از علایم پولشویی برای افکار عمومی و عوام است .
با حلوا , حلوا پولشویی نداریم . چیزی شیرین می شود ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
0
0
عیان است , چه حاجت به بیان و سند .
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
0
0
مطالب کیهان حال گربه رو بهم میزنه
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
0
0
قرار است کشور را بزانو در آورند راه چاره هم بهم زدن وحدت ملی است هر روز به بهانه ای
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین