کد خبر: ۵۵۶۶۱۴
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷

اف‌بی‌آی گزارش می‌دهد: افزایش حملات از سر نفرت در آمریکا

پلیس فدرال آمریکا می‌گوید که برای سومین سال پیاپی شمار حملات از سر نفرت در این کشور افزایش یافته‌ است. اف‌بی‌آی در گزارشی نوشته که در سال میلادی گذشته این حملات هفده درصد افزایش نشان داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
در سال ۲۰۱۷ در آمریکا ۷۱۷۵ جرم از سر نفرت انجام شده است. در سال ۲۰۱۶ تعداد جرایمی که از سر نفرت بوده و گزارش آن‌ها به پلیس رسیده ۶۱۲۱ بوده است.

پلیس فدرال آمریکا می‌گوید که افزایش شمار چنین حملاتی منجر به افزایش نیروهای پلیس به میزان هزار نفر شده است.

در این گزارش آمده که بیشتر حملات متوجه جامعه سیاه‌پوستان و یهودیان آمریکا شده است.

سرپرست وزارت دادگستری آمریکا، این گزارش را «ندایی برای اقدام» خوانده است. متیو ویتاکر که هفته پیش و به دنبال برکناری جف سشنز، سرپرستی وزارت دادگستری آمریکا را به عهده گرفته است، این اقدامات را محکوم کرد و آنها را «حملاتی تاسف‌بار به اصول بنیادین آمریکا خواند.»

یافته‌های اف‌بی‌آی چیست؟

بنا به این گزارش، ۵۹/۶ درصد از جرایم به دلیل نفرت از نژاد، قوم یا اجداد افراد بوده است.

۲۰/۶ درصد از جرایم به دلیل نفرت از دین افراد بوده و نفرت از تمایلات جنسی افراد ۱۵/۸ درصد بوده است.

اف‌بی‌آی، جرمی که از سر نفرت باشد را این طور تعریف می‌کند: «توهین یا حمله‌ای مجرمانه علیه فردی یا مکانی که کاملا یا بخشی از آن به دلیل تعصب توهین‌کننده نسبت به نژاد، مذهب، معلولیت، تمایل جنسی، قومیت، جنسیت، یا هویت جنسی کسی باشد.»

به گزارش بی.بی.سی آمار سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد که بیش از پنج هزار از این جرایم، به صورت ارعاب و حمله بوده. حدود سه هزار تا هم به مکان‌ها بوده. جرایمی مثل تخریب و دزدی.

تا پیش از ۲۰۱۵ جرایم علیه سیک‌ها، هندوها و عرب‌ها به حساب نیامده است.

جرایم علیه یهودیان نسبت به سال ۲۰۱۶ افزایش ۳۷ درصدی داشته است.

سرپرست وزارت دادگستری در بیانیه خود گفته که یهودیان همیشه بیشترین هدف حملات از سر نفرت مذهبی بوده‌اند.

این آمار مربوط به سال ۲۰۱۷ است. امسال مرگبارترین حمله به یهودیان در آمریکا رقم خورد. ماه گذشته مردی به یک کنیسه یهودیان در شهر پیتسبرگ رفت و یازده نفر را به ضرب گلوله کشت.

آفریقایی‌تبارهای آمریکا هم شاهد افزایش شانزده درصدی حملات کسانی بوده‌اند که تعصبات نژادی دارند. در سال گذشته ۲۰۱۳ مورد از این دست در آمریکا ثبت شده است.

واکنش‌ها به گزارش

گروه‌های حقوق بشری می‌گویند که این آمار کمتر از آن‌ چیزی است که در واقعیت رخ می‌دهد. دلیلشان هم این است که بسیاری از قربانیان تصمیم می‌گیرند که به پلیس چیزی نگویند. از آن طرف بعضی از اداره‌های پلیس هم آمار دقیقی نگه نمی‌دارند یا آمارشان را در اختیار پژوهشگران نمی‌گذارند.

جاناتان گرین‌بلات، از یک نهاد حقوق‌بشری یهودیان می‌گوید که این گزارش نشان می‌دهد هنوز باید کارهای زیادی برای برطرف کردن شکاف بین مردم انجام شود.

او می‌گوید که برای رسیدن به این منظور باید «رهبران جامعه از هر مرامی که هستند و از هر بخشی از جامعه باید به شدت یهودستیزی، تعصب و نفرت را هروقت که روی می‌دهد، محکوم کنند.»

گروه انجمن ملی رنگین پوستان آمریکا گفته که این گزارش حیرت‌آور است و کنگره باید با دقت به آن توجه کند.

ویتاکر در بیانیه خود گفته که اولویت وزارت دادگستری این است که از جرایم خشن بکاهد و جرایم از سر نفرت یکی از اینها هستند.

او به مردم آمریکا اطمینان داده که وزارتخانه تمام تلاش خود را برای کاهش این دست از جرایم انجام می‌دهد.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین