کد خبر: ۵۵۶۹۸۷
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵

ارتفاع برف در کوهرنگ به 15 سانتی‌متر رسید/بازگشایی محور دهدز - لردگان

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری میزان بارش باران در نقاط مختلف استان چهارمحال و بختیاری را اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
مهرداد قطره در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: سامانه بارشی که از چند روز گذشته وارد استان شد و در اکثر نقاط به صورت رگبار پراکنده، رعد و برق و در ارتفاعات به شکل بارش برف بوده، تا اواخر وقت امروز ادامه خواهد داشت. 

وی افزود: طی 24 ساعت گذشته میزان بارش در ایستگاه‌ شهرکرد 16 میلی‌متر، بروجن 9 میلی‌متر، بلداجی 36 میلی‌متر، فرخشهر 22 میلی‌متر، سامان 20 میلی‌متر، لردگان 67 میلی‌متر، آورگان 44 میلی‌متر، دزک 51 میلی‌متر، سورشجان 31 میلی‌متر، شلمزار 43 میلی‌متر، اردل 55 میلی‌متر، بن 14 میلی‌متر، آورگان 44 میلی‌متر، مال‌خلیفه  43 میلی‌متر، پل زمانخان 17 میلی‌متر و کوهرنگ 71 میلی‌متر بوده است. 

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بیشترین میزان بارش را ایستگاه دوآب صمصامی با 112 میلی‌متر و کمترین میزان بارش را بروجن با 9 میلی‌متر به خود اختصاص داده است. 

قطره خاطرنشان کرد: ارتفاع برف در شهرستان کوهرنگ 15 سانتی‌متر است که در ارتفاعات، به خصوص در گردنه‌ها، بارش برف به 35 سانتی‌متر رسیده است. 

وی بیان کرد: آخرین مدل‌های هواشناسی بیانگر تداوم فعالیت سامانه بارشی تا اواخر وقت امروز در سطح استان است که موجب رگبار و رعدو برق، در برخی مناطق بارش برف (بخصوص مناطق مرتفع و گردنه ها) و وزش باد نسبتا شدید به ویژه برای نیمه غربی و جنوبی استان در شهرستانهای کوهرنگ ، اردل و لردگان می‌شود. 

قطره در ادامه با اشاره به خروج این سامانه از اواخر وقت امروز تصریح کرد:  با خروج سامانه بارشی از استان، مه صبحگاهی و کاهش دما به ویژه برای روزهای یکشنبه و دوشنبه پیش‌بینی می‌شود.

وی از ورود سامانه بارش از اواسط هفته آینده خبر داد و گفت: از روز سه شنبه سامانه بارشی نسبتا ضعیفی از آسمان استان عبور خواهد کرد اما امید است با ورود سامانه بارشی پرباری از روز جمعه هفته آتی شاهد بارش نسبتا پرباری در اکثر مناطق استان باشیم.

بازگشایی محور دهدز - لردگان پس از ریزش تونل

رئیس پلیس راه خوزستان از بازگشایی محور دهدز - لردگان پس از ریزش تونل در بامداد امروز خبر داد.

 سرهنگ رضا دولتشاهی اظهار کرد: محور دهدز - لردگان حدود ساعت 4:30 بامداد امروز (25 آبان ماه) بر اثر ریزش تونل مسدود شد. 

 وی افزود: این مسیر در حوزه شهرکرد و چهارمحال بختیاری است اما به دلیل مسدود شدن، ترافیک در محور خوزستان ایجاد شده بود.

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: هم اکنون این مسیر بازگشایی شده و تردد در حال انجام است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بیشترین میزان بارندگی طی 24 ساعت گذشته در دهدز با 65.5 میلی متر گزارش شده است.

محمد سبزه زاری با اشاره به بارندگی های شب گذشته اظهار کرد: میزان بارندگی طی 24 ساعت گذشته تا صبح امروز در دزفول 16.8 میلی متر، بستان 11.4، اهواز 1.7، مسجدسلیمان 8.3، رامهرمز 32، آبادان 10.4، ماهشهر 25.8، امیدیه 26.9، بهبهان 22.7، شوشتر 16 و در ایذه 65 میلی متر ثبت شده است.

وی افزود: همچنین میزان بارندگی طی این مدت در حسینیه اندیمشک 60.8 میلی متر، دهدز 65.5، رادار اهواز 2.8، هندیجان 9، لالی 17.8، شادگان 7.7، شوش 26، گتوند 14.5 و آغاجاری 36.6 میلی متر گزارش شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین