کد خبر: ۵۵۷۱۲۸
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰

ثبت ۱۲۹ زمین‌لرزه بیش از ۴ ریشتر در «مردهک»/رخداد زلزله ۵.۱ در جنوب گسل «جبال بارز»

مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه در مردهک استان کرمان از سال ۲۰۰۶ تاکنون ۱۲۹ زلزله بیش از ۴ رخ داده است، گفت: این زمین لرزه در در جنوب گسل «جبال بارز» به ثبت رسید.
آفتاب‌‌نیوز :
علی بیت اللهی با اشاره به زلزله به بزرگی ۵.۱  مردهک کرمان، افزود: این زلزله در ساعت ۲۳ و ۴۷ دقیقه و ۴ ثانیه روز  جمعه، ۲۵ آبان ۱۳۹۷ در  رومرکز زلزله ۲۸.۲۳ شمالی و ۵۸.۲۸ شرقی و در عمق ۲۰ کیلومتری در استان کرمان رخ داده است. به گفته او این زلزله در  ۱۸ کیلومتری مردهک، ۳۶ کیلومتری رودبار و ۵۱ کیلومتری عنبرآباد کرمان به ثبت رسید.

مدیر مرکز زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به گسل مسبب این زلزله توضیح داد: زمین لرزه مردهک با بزرگی ۵.۱ در جنوب گسل «جبال بارز» و در مرز بین افتادگی «جازموریان» و ارتفاعات جبال بارز رخ داده است. ارتفاع در محل رومرکز حدود ۱۱۰۰ متر و در ۵۰ کیلومتر به جنوب به حدود ۴۰۰ متر می‌رسد.

بیت اللهی اضافه کرد: منطقه‌ای که در آن زلزله رخ داده است، از نظر جمعیتی کم تراکم و مردهک نیز نزدیکترین مرکز جمعیتی به آن در شمال غربی و به فاصله ۱۸ کیلومتری در جنوب رودبار استان کرمان به فاصله ۵۰ کیلومتری واقع شده است.

او تاکید کرد: این منطقه طی چند ماه گذشته فعالیت لرزه‌ای بالایی از خود نشان داده است.

بیت اللهی همچنین ادامه داد: در ۱۰۰ کیلومتری اطراف زلزله ۵.۱ مردهک استان کرمان از سال ۲۰۰۶ تاکنون ۱۲۹ زمین لرزه بیش از ۴ به ثبت رسیده است که بزرگترین آنها در اطراف زلزله ۵.۱ رخ داده است.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین