کد خبر: ۵۵۷۱۹۹
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵

خبری خوش از کردستان

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: در سال تحصیلی جاری 234 دانش آموز تارک و بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی شناسایی و مقدمات ادامه تحصیل آنها فراهم شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
صدیقه عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در راستای اجرای بهینه برنامه ملی انسداد مبادی بی سوادی به ویژه افزایش پوشش تحصیلی کودکان لازم التعلیم شش تا 11 سال، 234 نفر کودک تارک و بازمانده از تحصیل در سال جاری شناسایی و جذب آموزش و پرورش شده‌اند. 

وی ادامه داد: به منظور توسعه عدالت آموزشی در دو محور کمی و کیفی و اجرای برنامه ملی انسداد مبادی ورودی بی سوادی در استان، دسترسی به آمار و مشخصات اسمی کودکان واجد شرایط تحصیل در دوره ابتدایی و جذب آنان در کلاس‌های درس بسیار ضروری است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: به همین منظور از طریق هماهنگی‌های به عمل آمده با شرکای برنامه انسداد مبادی بی‌سوادی، آمار و مشخصات کودکان تارک و بازمانده از تحصیل به تعداد 350 نفر احصا شده است که با اقدامات مناسبی که تاکنون انجام گرفت، 234 نفر از این کودکان جذب کلاس‌های درس شدند و تلاش های مستمر جهت جذب 116 کودک بازمانده دیگر نیر در حال انجام است.

عبداللهی، مهمترین علت ترک تحصیل دانش آموزان را مشکلات دانش آموزان عقب مانده ذهنی روستایی، بیماری صعب العلاج، عوامل بازدارنده اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: متاسفانه تعدادی از دختران پایه ششم ابتدایی نیز به دلیل ازدواج زودهنگام از چرخه آموزش خارج شده‌اند.

به گفته عبداللهی به منظور جلوگیری از ترک تحصیل مجدد کودکان جذب شده، ملزومات آموزشی لازم در اختیار این کودکان قرار گرفته و کلاس‌های جبرانی و تقویتی برای آنان برگزار می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه برنامه ملی انسداد مبادی بیسوادی با همکاری شرکای درون بخشی و برون سازمانی مانند ثبت احوال، بهزیستی، کمیته امداد امام(ره) و... به صورت مستمر در راستای پوشش حداکثری کودکان لازم التعلیم در حال اجراست، از همراهی و همکاری شرکای آموزش و پرورش تقدیر و تشکر کرد و خواستار مساعدت و همکاری بیشتر در این زمینه شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین