کد خبر: ۵۵۷۵۵۸
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰

روسیه تجارت با ارز ملی را با تهران آغاز می‌کند

وزیر انرژی روسیه گفت که مسکو تجارت با ارزهای ملی را با تهران برای تداوم همکاری های دو کشور آغاز می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آلکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه در گفت وگو با خبرگزاری آناتولی که بخش هایی از آن روز دوشنبه در رسانه های روسی ازجمله خبرگزاری تاس و روزنامه رسمی راسیسکایا گازتا منتشر شد، خاطرنشان کرد که روسیه همکاری با ایران را برغم تحریم های اعمال شده ازسوی آمریکا ادامه می دهد.

وی تصریح کرد: تحریم های یکجانبه ازسوی آمریکا علیه ایران را که بدون تایید شورای امنیت سازمان ملل وضع شده به رسمیت نمی شناسیم.

وزیر انرژی روسیه با بیان اینکه به جستجوی ساز و کارهای برای همکاری با ایران خواهیم پرداخت، اظهار کرد: یکی از این ساز و کارها، پرداخت ها برای کالاها با استفاده از ارزهای ملی است.
نوواک که ریاست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه را برعهده دارد در مورد معاملات با ارزهای ملی بین ایران و روسیه گفت: این اقدام فرصت خوبی برای توسعه همکاری ها با ایران را فراهم می کند.

وی ادامه داد: برای هیچکس تحریم های ضد ایرانی آمریکا تازگی ندارد؛ تا سال 2015 (که پس از آن تحریم ها لغو شد) ما با ایران همکاری می کردیم و همکاری های اقتصادی و بازرگانی با این کشور توسعه می یافت.

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت ماه امسال، خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد اما بلافاصله دیگر کشورهای امضا کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چندجانبه بین المللی، تاکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می کنند.

ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی و تحریم های یک جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است، ولی تجربه ماه های اخیر و همراهی نکردن جهان با آمریکا نشان داد که این کشور هیچگاه به هدف خود دست نخواهد یافت.

تحریم هایی که آمریکا یکجانبه علیه ملت ایران اعلام می کند، از مدت ها قبل شروع شده و جامعه جهانی با آنها همراهی نکرده تا جائی که ترامپ مجبور شده است از برخی از آنها عقب نشینی کند.

مقامات ایران نیز اعلام کرده اند که تحریم های جدید آمریکا بیشتر یک موضوع کاملا تبلیغی و روانی است، بطوری که «عبدالناصر همتی» رییس بانک مرکزی نیز با اشاره به عقب نشینی دولت آمریکا از ادعای خود برای به صفر رساندن فروش نفت ایران، گفت: دولت آمریکا هر کاری که می خواست انجام داد و پس از چهارم نوامبر (13 آبان ماه) اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین