کد خبر: ۵۵۷۶۱۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹

تازه‎ترین قیمت ارز، طلا و سکه در ۲۸ آبان‌ماه

قیمت طلا و سکه در بازار امروز روندی نسبتا کاهشی داشت که تلاش بانک مرکزی برای تامین نیاز ارزی بازار و هم‌چنین کاهش تقاضا برای طلا و سکه به‌دلیل وجود انتظار ارزانی در آینده نزدیک، از عوامل اصلی این کاهش قیمت بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
امروز قیمت طلا و سکه با کاهش نسبی مواجه شده است، به‌گونه‌ای که تا لحظه انتشار این خبر، هر عدد سکه طرح جدید تمام بهار آزادی ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شده است و سکه طرح قدیم نیز ۳ میلیون  و ۹۵۰ هزار تومان فروخته شد.

هم‌چنین نیم سکه دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ‌ ربع سکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶۸۰ هزار تومان در بازار قیمت دارد.

از سوی دیگر قیمت طلا نیز روندی کاهشی داشته است، به‌گونه‌ای که هر مثقال طلای ۱۷ عیار یک میلیون و ۶۸۰ هزار تومان قیمت دارد و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳۷۵ هزار و ۱۰۰ تومان فروخته می‌شود.

در این باره محمدولی -رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران - علت کاهش قیمت‌ها را اینگونه توضیح داد که بانک مرکزی تلاش می‌کند تقاضای بازار را تامین کند و قیمت را به کنترل خود درآورد و از سوی دیگر نیز این روزها تقاضا در بازار به دلیل وجود انتظار کاهش قیمت‌ها، کمتر شده است و همین مسئله سبب شده تا قیمت طلا و سکه روند کاهشی به خود بگیرد.

وی آینده بازار را اینگونه پیش‌بینی کرد که اگر مدیریت و سیاست‌گذاری اقتصادی در بازار ارز به همین منوال اعمال شود و ادامه یابد، آرامش بیشتری بر بازار حاکم خواهد شد و امیدواریم که در آینده نزدیک به جایی برسیم که مردم به راحتی قدرت تصمیم‌گیری را در این بازار داشته باشند.

از سوی دیگر، قیمت‌ها بازار ارز اما تغییر قابل ملاحظه‌ای نداشت؛ امروز در شعب ارزی بانک‌ها، یورو مسافرتی حدود ۱۴ هزار تومان عرضه شد؛ البته نرخ خرید یورو مسافرتی در بانک‌ها ۱۰۰۰ تومان کمتر از نرخ خرید آن در بازار آزاد است.

هم‌چنین تا ساعت ۱۴ امروز (۲۸ آبان)، نرخ خرید دلار با افزایش حدود ۱۰۰ تومانی در شعب ارزی بانک‌ها به ۱۱ هزار و ۹۳۵ تومان رسید و نرخ خرید یورو در شعب ارزی بانک‌ها نیز نسبت به روز گذشته با افزایش حدود ۱۰۰ تومانی همراه شد و بانک‌ها امروز هر یورو را ۱۳ هزار و ۶۰۲ تومان خریداری کردند.

نرخ خرید هر پوند انگلیس نیز در بانک‌ها ۱۵ هزار و ۳۰۸ تومان اعلام شده است. این در حالی است روز گذشته نرخ خرید دلار در بانک‌ها ۱۱ هزار و ۸۱۸ تومان و یورو حدود ۱۳ هزار و ۴۹۴ تومان بوده است.

اما نرخ خرید ارز در بانک‌ها، از زمان اعلام تا هفته گذشته عموما رو به افزایش بود؛ به‌طوری‌که نرخ خرید دلار در شعب ارزی بانک‌ها در ابتدا از ۹۵۰۰ تومان آغاز شد و در هفته گذشته به بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسید، اما از آغاز هفته جاری بانک‌ها نرخ خرید دلار را کاهش دادند. بر اساس اعلام صرافی‌ها، نرخ فروش لیر امروز در بازار غیر رسمی ۲۵۰۰ تومان، نرخ فروش درهم ۳۷۰۰ تومان و نرخ فروش پوند نیز ۱۷ هزار تومان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین