کد خبر: ۵۵۷۶۳۸
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷

افزایش قابل توجه معاملات نیمایی / یورو ۹۰۱۶ تومان شد

نرخ یورو در بازار ثانویه امروز (دوشنبه، ۲۸ آبان) با افزایش قیمت نسبت به هفته گذشته به ۹۰۱۶ تومان رسید و در عین حال حجم معاملات نیمایی امروز رشد قابل توجهی نسبت به هفته گذشته داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
بر اساس اعلام بانک مرکزی، هر یورو امروز در سامانه نیما به ۹۰۱۶ تومان رسید که نسبت به هفته گذشته با افزایش روبه‌رو بوده است.

بر اساس این گزارش، مجموع معاملات در سامانه نیما از نیمه مرداد ۹۷ تاکنون در آستانه ۱۰ میلیارد یورو قرار گرفته و امروز (۲۸ آبان) به ۹ میلیارد و ۹۰۷ میلیون یورو رسید.

با اعلام بانک مرکزی، مجموع فروش ارز حاصل از صادرات در همین مدت یعنی از نیمه مرداد تاکنون به پنج میلیارد و ۲۴۴ میلیون یورو و در مقابل مجموعه تأمین ارز برای واردات در مدت مذکور به چهار میلیارد و ۶۶۳ میلیون یورو رسیده است.

در روز جاری نیز مجموع فروش ارز حاصل از صادرات در بازار ثانویه به ۴۳ میلیون یورو رسید و همچنین مجموعه تأمین ارز بابت واردات امروز حدود ۲۷ میلیون یورو بوده است.

گزارش‌ها از بازار امروز حاکی از آن است که میزان ورود ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما و تامین ارز برای واردکنندگان از طریق این سامانه در روز جاری نسبت به یکشنبه هفته گذشته که آخرین روز اعلامی وضعیت بازار ثانویه توسط بانک مرکزی بوده، رشد قابل توجهی داشته است.

بنا بر این گزارش، دولت با تغییر سیاست‌های ارزی خود از فروردین سال‌جاری تصمیم گرفت برنامه‌ای را اجرایی کند که بر اساس آن صادرکنندگان و واردکنندگان بتوانند ارز موردنیاز و صادرات خود را در بازار ثانویه معامله کنند.

با اجرای این سیاست‌ها، به تدریج میزان ورود ارز به این سامانه افزایش یافت اما معافیت‌هایی برای برخی صادرکنندگان در نظر گرفته شده بود که باعث شد به اندازه انتظار ارز به این سامانه وارد نشود.

در همین راستا، از نیمه مرداد، دولت تصمیم گرفت تا با لغو معافیت‌ها، همه صادرکنندگان ارزی را وارد این سامانه کند تا علاوه‌بر تأمین ارز موردنیاز برای واردکنندگان، ورود ارز به این سامانه را نیز افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، با این‌حال هنوز، انتظار می‌رود که با توجه به میزان صادرات قطعی اعلام‌شده توسط گمرک، باز هم حجم ورود ارز به این سامانه افزایش پیدا کند؛ در واقع انتظار از این سامانه بیشتر از این ارقامی است که تاکنون وارد شده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین