کد خبر: ۵۵۷۶۴۲
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۵

هشدار پوتین نسبت به خروج آمریکا از پیمان ۱۹۸۷

رئیس‌جمهوری روسیه نسبت به عواقب خروج آمریکا از پیمان منع تسلیحات هسته‌ای میانبرد هشدار داد و گفت، مسکو در این زمینه واکنش مناسب را خواهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه با مقام‌های ارشد وزارت دفاع کشورش دیدار و درباره خروج احتمالی آمریکا از پیمان منع تسلیحات هسته‌ای میان‌برد که در سال ۱۹۸۷ به امضا رسیده است، گفت‌وگو کرد.

رئیس‌جمهوری روسیه در این دیدار تأکید کرد که کرملین برای گفت‌وگو با واشنگتن درباره این پیمان آمادگی دارد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در عین حال پوتین تصریح کرد: تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان منع تسلیحات هسته‌ای میانبرد به طور مشخص از سوی کشورمان بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

او ادامه داد: امروز پیشنهاد می‌کنم که درباره گام‌های مربوط به واکنش خود نسبت به خروج احتمالی آمریکا از پیمان منع تسلیحات هسته‌ای میانبرد صحبت کنیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پوتین تصریح کرد: یک بار دیگر تأکید می‌کنم که آماده‌ایم درباره این موضوع کلیدی با شرکای آمریکایی خود گفت‌وگو داشته باشیم و امیدواریم که آنها با این مسأله با مسئولیت‌پذیری کامل برخورد کنند.

رئیس‌جمهوری روسیه در بخش دیگری از اظهارات خود، توسعه نظامی در کشورش را مورد بررسی قرار داد و در ادامه اظهار کرد، وضعیت در عرصه بین‌الملل آرام‌تر نشده است. در چنین شرایطی نباید اجازه داد که رقابت‌های نظامی شکل گیرد و در عین حال باید از توسعه متعادل نظامی اطمینان حاصل کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین