کد خبر: ۵۵۷۶۴۸
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰
رئیس‌جمهور:

اختیارات استانداران افزایش می‌یابد

رئیس‌جمهور گفت: استان‌ها باید برای پاسخگویی به مرکز وابسته نشوند و در این راستا تصمیم داریم اختیارات استانداران را اضافه کنیم .
آفتاب‌‌نیوز :
حسن روحانی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: افتتاح قطار ارومیه به مراغه و اتصال این استان مهم مرزی به راه‌آهن سراسری اهمیت بالایی داشت که در نظر داریم در ادامه این راه‌آهن به راه‌آهن ترکیه وصل شود.

وی افزود: در ادامه سال و در سال بعد تلاش داریم پروژه‌هایی که در این سفر قول اجرایش را دادیم حتما عملی شود هر چند که زمان اتمام عملی شدن این وعده‌ها تا سال ۹۸ است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: دشمنان با تهدید و ارعاب نمی‌توانند مردم ایران را وادار به تسلیم کنند و ما با اتحاد و همبستگی راه خود را ادامه خواهیم داد و همزیستی مسالت‌آمیز در این استان یکی نمونه خوب از اتحاد مذاهب و اقوام مختلف است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اقدامات دولت در بخش سرمایه‌گذاری معدنی و صنعتی در آذربایجان‌غربی عنوان کرد: یکی از ظرفیت‌های این استان در بخش معدن است و در این بخش قرار ما این است که معادن را به بخش خصوصی واگذار کنیم و این معادن می‌تواند اشتغال‌زایی خوبی داشته باشد در این سفر ۶ پروژه صنعتی در استان افتتاح شد به طور کلی دولت باید سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را تسهیل کند.

روحانی در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه‌های دولت برای ارتقای شاخص‌های توسعه تصریح کرد: در بخش بهداشت و درمان شاخص استان به متوسط کشوری رسیده و هزار تخت تا پایان سال به ظرفیت تخت‌های استان افزوده می شود، در بخش گازرسانی اقدامات خوبی انجام شده است و گازکشی برای صدها روستا در دستور کار قرار دارد و در بخش گردشگری تصمیم گرفتیم بودجه اضافی برای آذربایجان‌غربی در نظر بگیریم در زمینه راه‌آهن نیز با اتصال قطار ارومیه به قطار سراسری گام بزرگی برداشته شد.

وی در پاسخ خبرنگاری که از تدابیر دولت برای فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی و حمایت از استاندار استان و رونق کسب و کار مردم در این استان پرسید، گفت: استان‌ها باید برای پاسخگویی به مرکز وابسته نشوند و در این راستا تصمیم داریم اختیارات استانداران را اضافه کنیم و مرزهای ما باید سالم باشد و هم بهره‌برداری صورت بگیرد و قاچاق از مرزها صورت نگیرد و ۱۵۰ میلیارد تومان برای خرید تعدادی Xray در نظر گرفته شده تا مرزها سالم باشد، هدف ما دادن مشروعیت برای تبادلات با خارجی‌ها برای ساکنان استان‌های مرزی است.

رئیس دولت دوازدهم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا اعتبارات دریاچه ارومیه با توجه به وعده‌های دولت برای احیای دریاچه ارومیه کم است، بیان کرد: احیای دریاچه ارومیه جزء اهداف دولت یازدهم و دوازهم بود و هست و خواهد بود و اگر اقدامات دولت نبود دریاچه ارومیه در سال ۹۶ به طور کامل خشک شده بود و دریاچه ارومیه در حال حاضر تثبیت شده و دولت به قولش خود مبنی بر حفاظت از دریاچه در گام اول موفق بوده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه‌های دولت برای مقابله با تهاجم فرهنگی و جذب گردشگر در استان خاطرنشان کرد: یکی از جاذبه‌های استان گردشگری است و آذربایجان‌غربی یک استان مرزی بوده که می‌تواند از کشورهای همسایه گردشگر جذب کند یکی از اولویت‌های من برای آذربایجان‌غربی توجه به مسئله گردشگری است و احیای دریاچه ارومیه یکی از جاذبه‌های گردشگری هست و افتتاح قطار نیز در ارومیه به توسعه گردشگری در استان کمک شایانی خواهد کرد.

وی گفت: امسال تعداد توریسم‌ها در کشور نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و گردشگری برای احیای صنایع‌دستی و بوم‌گردی می‌تواند تاثیرگذار باشد.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین