کد خبر: ۵۵۷۶۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۰

در دیدار شمخانی و وزیر خارجه انگلیس چه گذشت؟

وزیر امورخارجه انگلیس عصر امروز (دوشنبه) با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون مهم ترین موضوعات دوجانبه، منطقه ای و بین المللی مورد علاقه دو کشوربا وی گفت‌وگو کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در این دیدار با انتقاد از  عدم همکاری مناسب اتحادیه اروپا در شرایط خروج آمریکا از توافق بین المللی برجام و نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل اظهار داشت:  مذاکرات هسته‌ای و توافق برجام به میزبانی و تلاش اتحادیه اروپا صورت گرفت و نقض آن نیز به معنای زیر پاگذاردن حیثیت ،اعتبار و جایگاه سیاسی اتحادیه اروپا از سوی آمریکاست.

دریابان شمخانی افزود: جمهوری اسلامی ایران باتوجه به انفعال طرف های دیگر در برابر گفتار و رفتار ناشایست آمریکا بر اساس منافع ملی و مسئولیت های خود تصمیمات لازم را در مقابله با این اقدام و امکان بازگشت به شرایط پیش از توافق اتخاذ کرده است.سطح فعلی روابط اقتصادی میان دو کشور و تسهیل روابط بانکی در این زمینه رضایت بخش نیست.

در دیدار شمخانی و وزیر خارجه انگلیس چه گذشت؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از مواضع بی پایه برخی کشورها علیه سیاست‌های منطقه‌ای ایران و تاکید بر جدیت کشورمان در مبارزه مستمر با تروریسم اذعان داشت: در صورتی که سیاست‌ها و اقدامات عملی جمهوری اسلامی و تقدیم ده‌ها شهید در مقابله با تروریسم  انجام نشده بود ، امروز داعش حکومت عراق و سوریه را در دست داشت و همسایه اروپا محسوب می‌شد.

وی با غیرقابل قبول دانستن عدم برخورد قاطع دولت انگلیس با شبکه‌های رسانه‌ای حامی گروه تروریستی که زنان و کودکان  بی‌گناه را در اهواز به شهادت رساندند خاطر نشان کرد: این انتظار از دولت انگلیس وجود دارد که موضع خود در قبال لزوم مقابله با تروریسم و نقض حقوق بشر را به صورت شفاف اعلام و سیاست های اعمالی خود را نیز مطابق با آن دنبال کند.

وی همچنین با انتقاد از رویه دولت انگلیس در فروش سلاح و تجهیزات امنیتی به کشورهای ناقض حقوق بشر مانند عربستان سعودی و بحرین خاطر نشان کرد: چشم پوشیدن از جنایت‌های فجیع کشورهای متجاوز سعودی و امارات در یمن و محاصره اقتصادی مردم مظلوم این کشور با هدف حفظ منافع اقتصادی، بیانگر اعمال استاندارد دوگانه و قابل معامله بودن جان انسان‌ها در نظر مقامات کشورهای اروپایی و آمریکاست.  

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به شکست پی در پی و تحقیر آمیز سیاست های آمریکا و اذنابش در منطقه تصریح کرد: هرگونه همراهی با سیاست های دولت ترامپ از سوی برخی کشورهای اروپایی ضمن آن که بر روابط دراز مدت با کشورمان تاثیر منفی خواهد داشت موجب شکل گیری نگاه منفی نسبت به آن کشورها نزد افکار عمومی ملت ایران و ملت های منطقه بعنوان شریک جرم در جنایات آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه خواهد شد.

وی گفت: اگر آمریکا در مقابل ایران خواسته هایش را به اروپا تحمیل کند فردا در مناسبات شما با سایر کشورها هم ورود خواهد کرد و اتحادیه اروپا  باید نه بخاطر برجام  بلکه بخاطر دفاع از هویت و استقلال خودش جلوی زیاد خواهی های آمریکا را بگیرد. امروز داشتن جهانی با ثبات و آری از خشونت و ناامنی با برائت جستن از سیاست های تنش زا و بحران آفرین آمریکا و رژیم صهیونیستی و اتخاذ مواضع و سیاست های مستقل در مسیر تامین منافع مشترک ملت ها قابل تحقق است.    

جرمی هانت وزیر امورخارجه انگلیس نیز در این دیدار با اشاره به مشکلات و موانعی که دولت آمریکا در مسیر مبادلات مالی و روابط بانکی پس از برجام ایجاد نموده است، بر ضرورت پیگیری و حل و فصل مسائل پیش رو تاکید کرد.

به گزارش ایسنا،  وی با ابراز خرسندی در خصوص سفر به جمهوری اسلامی ایران و دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالی کشورمان اظهار داشت: اروپا مایل به حفظ دستاوردهای برجام است و در این مسیر ایده هایی مانند تاسیس سامانه تبادل مالی مستقل از آمریکا و اقتصاد بدون دلار را با جدیت دنبال کرده و در تلاش مشترک برای عملیاتی کردن آن است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
اسحق غلامپور
|
Kuwait
|
۰۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
0
0
باسلام
باتوجه به حمایت آشکار دولت انگلیس از تروریستها خصوصا آندسته که در حوادث اهواز نقش داشتند میبایست وزیر خارجه انگلیس را از فرودگاه برمیگرداندند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین