کد خبر: ۵۵۷۶۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
همزمان با سالروز تصویب قانون کار؛

کارگران در تهران تجمع کردند+فیلم و عکس

جمعی از کارگران به مناسبت روز تصویب قانون کار در مقابل خانه کارگر تجمع کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
جمعی از کارگران کارخانه‌ها و کارگاه‌های کشور از صبح امروز (سه‌شنبه ۲۹ آبان) به مناسبت سالروز تصویب قانون کار، در مقابل خانه کارگر حضور یافتند تا صدای خود برای دریافت مطالباتشان را به گوش مسئولان برسانند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ در این مراسم که از دقایقی پیش در مقابل خانه کارگر واقع در خیابان ابوریحان آغاز شده است، گروهی از کارگران زن و مرد پلاکاردهایی چون "کارگری افتخار است" و "هیچ قانونی نمی‌تواند جلوی حق‌خواهی کارگران را بگیرد" در دست دارند.


شعار کارگران در این تجمع "قانون کار ایران اجرا باید گردد"، "الله اکبر خامنه‌ای رهبر"، "کارگر ایرانی؛ اشتغال ایرانی"، "اشتغال؛ معیشت؛ حق مسلم ماست"، "قانون کار ایران؛ سرمایه کارگران" و "افزایش دستمزد حق مسلم ماست" است.

مجری مراسم در ابتدا شعری از یکی از کارگران ساختمانی به مناسبت فوت مرحوم نوربخش و تاج الدین قرائت کرد‌ سپس علی عسگر بیات (رئیس کانون عالی بازنشستگان) با بیان اینکه گرانی امان ما را بریده است، گفت: گوشت و لبنیات از سبد خانواده بازنشستگان حذف شد‌. شعار دادیم "تورم را مهار کتید" و این یک واقعیت است.

این فعال کارگری تصریح کرد: برنامه‌ای که در دستور کار کانون عالی بازنشستگان است، این است که کارگران با نمایندگان خود در تامین اجتماعی صحبت کنند.

وی افزود: عمده‌ترین کلید مسائل ما در دست آن‌ها است. این جلسه چند مزیت دارد: یک اینکه بازنشستگان از خدماتی که به آنها ارائه می‌دهند، باخبر می‌شوند و مسئولان هم از مشکلات بازنشستگان خبر می‌گیرند.


بیات با اشاره به اینکه موظف هستند همسان‌سازی حقوق را اجرایی کنند، اظهار کرد: ما کمیته همسان‌سازی را تشکیل داده و نمایندگان کانون عالی را معرفی کردیم.

وی تصریح کرد: می‌خواهیم به فرمول‌هایی برسیم که به مطالبات به‌حق بازنشستگان مورد رسیدگی قرار بگیرد. موضوع بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی از سال ۵۴ تا ۸۴ و بدهی دولت به این سازمان که ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود. از آن موقع ۱۸۰ میلیارد تومان از دولت طلبکار هستیم.

او در پایان گفت: انتظار است که مسئولان و دولت تدبیری بیاندیشند که بحرانی که در تامین اجتماعی است، به پایان رسیده و امنیت ما را تامین کنند. امید است که بتوانیم از شرمندگی شما بیرون بیاییم.

این مراسم با قرائت قرآن کریم در محوطه داخلی خانه کارگر آغاز شد.

گروه دیگری از کارگران نیز با حضور در مقابل سازمان برنامه و بودجه به طرح مطالبات خود از مسئولان پرداختند. این تعداد از کارگران درحالی‌که پلاکاردهایی در صیانت از منابع تامین اجتماعی و احیای شورای عالی تامین اجتماعی و سالروز تصویب قانون کار حمل می‌کنند، در خیابان منتهی به میدان بهارستان تجمع کرده‌اند.

"قانون همسان‌سازی اجرا باید گردد"، "قانون کار ایران؛ خون بهای شهیدان"، "اشتغال پایدار حق مسلم ماست"، "قانون کار ایران؛ سرمایه کارگران"، "امنیت معیشت حق مسلم ماست" و "تامین اجتماعی اموال کارگر است" ازجمله شعارهایی است که این گروه از کارگران سرمی‌دهند.


منبع: خبرگزاری ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
خسرو تامین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
0
0
سلام،
چند سال است همسان سازی مستمری بگیران تامین اجتماعی
پشت گوش انداخته میشود ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین