کد خبر: ۵۵۷۷۰۹
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱

ساعت‌های اولیه زمان طلایی برای درمان سکته مغزی

مسئول اعتباربخشی و کارشناس برنامه ۷۲۴ معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با اشاره به این‌که هدف از نامگذاری هفته آخر آبان‌ماه به هفته استروک آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص این بیماری است، گفت: سکته‌های حاد مغزی اگر به موقع تا چهار ساعت اول پس از بروز علایم به بیمارستان‌های مجری کد 724 منتقل شوند در صورت واجد شرایط بودن قابل درمان و کنترل است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی، «سهرابی» تصریح کرد: هم‌اکنون بیمارستان امام حسن(ع) شهرستان بجنورد مجری طرح 724 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هفت روز هفته و 24 آماده پذیرش بیماران در ساعات اولیه استروک است تا بیشترین کمک درمانی را به این بیماران ارائه دهند.

این مسئول افزود: کد 724 به معنی آماده بودن بخش‌های اورژانس، آی‌سی‌یو، تصویربرداری، آزمایشگاه و حضور متخصص نورولوژی و نوروسرجری ، فوق تخصص گوارش و آی‌سی‌یو برای 24 ساعت شبانه‌روز به‌منظور درمان قطعی سکته‌های حاد مغزی است که از شروع علایم آنان کمتر از 4 ساعت گذشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از این کد می‌توان لخته خون که عامل انسداد رگ خون‌رسان به مغز شده را با تزریق وریدی حذف و خون‌رسانی به بافت مغز را برقرار کرد و از این طریق بیمار به بهبودی کامل دست پیدا می‌کند.

به گفته وی، همه بیماران سکته مغزی که واجد شرایط دریافت داروهای ترومبولیتیک وریدی و ترومبوکتوم مکانیکی  هستند، در این مرکز طی ساعات اولیه سکته بستری می‌شوند و همه اقدامات و خدمات درمانی در این بخش بر اساس پروتکل‌های مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور انجام  می‌شود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین