کد خبر: ۵۵۷۷۴۷
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹

پاکستان، کاردار سفارت آمریکا را احضار کرد

«محمد فیصل» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان نیز با بیان جزییات احضار کاردار سفارت آمریکا، گفت:ما تاسف خود را در خصوص اظهارات دونالد ترامپ اعلام کردیم و این اظهارات و ادعاها علیه پاکستان بی پایه و اساس است.
آفتاب‌‌نیوز :
وزارت امور خارجه پاکستان روز سه شنبه در اعتراض به اظهارات توهین آمیز و ضدپاکستانی دونالد ترامپ، کاردارسفارت آمریکا در این کشور را به وزارت امور خارجه احضار کرد.

وزارت امور خارجه پاکستان روز سه شنبه با انتشار بیانیه مطبوعاتی، اعلام کرد:خانم «تهمینه جنجوعه» قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان در جلسه احضاریه کاردار آمریکا، نامه اعتراضی دولت پاکستان را به وی ابلاغ کرد.

جنجوعه به کاردار سفارت آمریکا در این کشور گفت که هیچ کشوری به اندازه پاکستان، برای مبارزه با تروریسم بهای سنگین پرداخت نکرده است.

وی اضافه کرده است:ایالات متحده نباید فراموش کند که تعداد زیادی از رهبران ارشد القاعده( AQ ) با همکاری فعال پاکستان، کشته یا دستگیر شده اند.

«محمد فیصل» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان نیز با بیان جزییات احضار کاردار سفارت آمریکا، گفت:ما تاسف خود را در خصوص اظهارات دونالد ترامپ اعلام کردیم و این اظهارات و ادعاها علیه پاکستان بی پایه و اساس است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا امروز دوشنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد:ما می بایست اسامه بن‌لادن (سرکرده شبکه القاعده) را خیلی پیشتر می گرفتیم.

رئیس جمهوری آمریکا نوشت:رئیس جمهوری کلینتون از شکار این هدف بازماند. ما میلیاردها دلار به پاکستان پول دادیم ولی آنها به ما نگفتند که بن لادن در آن کشور زندگی می کرد. دیگر میلیاردها دلار به پاکستان نمی دهیم زیرا آنها پول ما را می گیرند، اما برای ما کاری نمی کنند، بن لادن نمونه مهم آن است؛ افغانستان نمونه دیگری است. دیگر تمام شد.

وی همچنین روز یکشنبه در گفت و گو با یک شبکه تلویزیونی گفته بود:ما سالانه یک میلیارد و 300 میلیون به عنوان کمک بلاعوض به پاکستان پرداخت می کردیم، در حالی که اسامه نه تنها در پاکستان زندگی می کرد بلکه از وی حمایت نیز می شد.

رئیس جمهوری آمریکا گفت:ما هیچ کاری از آنها (دولت و ارتش پاکستان) نخواستیم که برای ما انجام دهند، من به این کمک ها پایان دادم زیرا که آنها (دولت پاکستان) هیچگاه کاری برای ما انجام ندادند.

البته این سخنان با واکنش شدید مسئولان عالیرتبه پاکستانی مواجه شد.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین