کد خبر: ۵۵۷۹۳۴
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳

وجود ۲۶۰ هزار پرونده و چهار هزار زندانی در قزوین

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین گفت: یکی از دلایل افزایش پرونده‌های قضایی ناآگاهی مردم از حقوق و قوانین است که قطعاً آموزش نقش مؤثری در کاهش تعداد آن‌ها ایفا می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
 حجت‌الاسلام‌ نورالله قدرتی در دیدار یا مردم شهرستان آبیک که در مسجد امام جعفر صادق (ع) برگزار شد، اظهار کرد: امروزه یکی از دلایل تشکیل ۲۶۰ هزار پرونده و چهار هزار زندانی در استان ناآگاهی مردم از قوانین است که اگر آموزش حقوق و قوانین به مردم در دستور کار قرار گیرد قطعاً نقش مؤثری در کاهش این پرونده‌ها خواهد داشت.


وی افزود: ا گر در کنار آموزش حقوق برای تعمیق باورها و اعتقادات دینی تلاش شود می‌توانیم بخشی از ناهنجاری‌ها و جرائم را در جامعه کاهش دهیم.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین تأکید کرد: آشنایی مردم با حقوق در کنار تعمیق باورهای دینی و اسلامی موجب می‌شود آرامش به جامعه بازگشته و اعتماد و اطمینان در روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی میان شهروندان جامعه تقویت شود.

قدرتی ابراز کرد: امروزه در کشورهای به‌ ظاهر امن از جمله آمریکا به دلیل دوری از اخلاق و معنویت اگر یک ساعت برق قطع شود تمام مغازه‌ها غارت می‌شود و بسیاری از بانوان موردحمله قرار می‌گیرند ولی در جوامع اخلاق‌مدار چنین پدیده‌هایی مشاهده نمی‌شود.

رئیس شورای مسئولان قضایی استان یادآور شد: ما باهدف آشناسازی مردم با حقوق و قوانین هر هفته در یک شهر استان حضور یافته و کلیاتی حقوقی را مطرح می‌کنیم ولی خود مردم باید آستین‌ها را بالا زده و برای آشنایی با حقوق و مقررات در زمینه‌های ازدواج، طلاق و مهریه تلاش کنند.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین