کد خبر: ۵۵۷۹۸۳
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

هوای تهران برای گروه‌های حساس آلوده است

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به ناسالم بودن هوای تهران طی امروز (۳۰ آبان) برای گروه‌های حساس گفت: وزش باد نسبتا شدید، کاهش نسبی غلظت آلاینده‌های تجمع یافته را به دنبال دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
حسین شهبازی با بیان اینکه بر اساس نتایج حاصل از پیش‌بینی وضعیت هواشناسی در ایستگاه مهرآباد، به تدریج طی امروز (۳۰ آبان) بر میزان ناپایداری جوی افزوده خواهد شد، اظهار کرد: برای برخی ساعات بعد ازظهر وزش باد نسبتا شدید به بزرگی ۵ تا ۸ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی - جنوب‌غربی پیش‌بینی می‌شود که کاهش نسبی غلظت آلاینده‌های تجمع یافته را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: این وضعیت جوی تا فردا (۱ آذر) همچنان تداوم خواهد داشت، تصریح کرد: در این روز در برخی ساعات به ویژه بعد از ظهر وزش باد شدید به بزرگی بالاتر از ۸ متر بر ثانیه با جهت غالب غربی پیش‌بینی می‌شود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه گفت: بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، انتظار می‌رود تا فردا (اول آذر) شرایط کیفی هوای شهر تهران بهبود یافته و وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت در محدوده مرزی بین شرایط سالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

به گفته شهبازی، همچنین تا روز آینده دمای هوا در پایتخت روند کاهشی خواهد داشت.

وی در پایان با اشاره به اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۸ صبح امروز (۳۰ آبان) با شاخص میانگین ۱۱۹ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت، اظهار کرد: کیفیت هوای هم اکنون تهران نیز با شاخص میانگین ۱۳۳ همچنان در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین