کد خبر: ۵۵۸۰۸۰
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲
از سال 82 تا 92

وضعیت دینداری دانشجویان اُفت کرده است

رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تهران از روند نزولی وضعیت دینداری دانشجویان دانشگاههای کشور طی دهه 1382 تا 1392 خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد خدایاری فرد روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، اظهار داشت: طی تحقیقات مفصلی که توسط تیمی متشکل از اساتید، دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاههای سراسر کشور وضعیت دینداری دانشجویان طی این سالها (1382 تا 1392) به ویژه باورهای دینی، رفتارهای دینی و عواطف دینی کاهش داشته است.

وی گفت: در این مدت روند نزولی رفتارهای دینی دانشجویان شدت بیشتری نسبت به دیگر وضعیت های دینداری در دانشگاهها داشته است.

رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تهران افزود: البته از سال 92 تا 95 این باورها در میان دانشجویان مقداری تغییر یافته و سیر صعودی به خود گرفته به طوری که طبق تحقیقات انجام شده می توان از طریق علمی شیوه های دینداری در بین دانشجویان را تغییر و بهبود بخشید.
خدایاری گفت: این تحقیقات در سطح آموزش و پرورش، جامعه و حتی در سطح بین الملل با تهیه نمودار آماری، جمع آوری شده و آماده ارائه به مسئولان ذی ربط است.

وی اظهار داشت: این تحقیقات برای اولین بار است که توسط گروهی از استاد و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاههای کشور تهیه شده و تلاش داریم این تحقیقات را بعد از 25 سال تلاش کار مستمر تیم کارشناسی دانشگاههای کشور، رسانه ای کنیم.

رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تهران به همراه گروهی از اساتید این دانشکده امروز با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی از اتاق خبر بازدید کردند و به پرسشهای خبرنگاران پاسخ دادند.

منبع: ایرنا


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین