کد خبر: ۵۵۸۲۰۹
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱

اعتصاب سراسری ۷۰۰ هزار کارمند تونسی با درخواست برای افزایش حقوق

نزدیک به ۷۰۰ هزار کارمند دولتی در تونس امروز (پنجشنبه‌) دست به اعتصاب سراسری در پایتخت این کشور برای افزایش حقوق‌شان زدند. این سومین اعتصاب سراسری است که اتحادیه کار تونس از انقلاب ژانویه ۲۰۱۱ سازماندهی کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
اتحادیه کار تونس پس از شکست دور اخیر مذاکراتش با دولت برای افزایش حقوق کارمندان این اعتصاب را به راه انداخت. علی‌رغم اینکه اعتصاب امروز شامل کارمندان بخش دولتی می‌شود، اعتصاب‌های دیگری که انتظار می‌رود امروز در همبستگی با این اعتصاب در سایر بخش‌ها شکل بگیرد، شامل بخش‌های حمل و نقل، پست و نفت نیست.

این اتحادیه در ساعت ۱۱:۳۰ به وقت محلی در برابر ساختمان پارلمان تونس در پایتخت این کشور تجمع برگزار کرد. از اتحادیه‌های کارگری در استان‌های تونس برای شرکت در این اعتصاب دعوت به عمل آمده است.

وزارت کشور تونس ورود تمامی خودروها به اطراف ساختمان پارلمان و میدان باردو و نیز تمامی خیابان‌های نزدیک به آن را از ساعت ۹:۰۰ صبح امروز تا پایان  اعتصاب ممنوع کرد.

وزارت آموزش و پرورش تونس نیز در راستای این اعتصاب سراسری عصر چهارشنبه مدارس ابتدایی، دبیرستان و دانشگاه‌ها را در روز پنجشنبه‌ تعطیل کرد.

شنبه گذشته نورالدین الطبوبی، دبیرکل اتحادیه کار تونس بر اجرای این اعتصاب تاکید کرده بود. همچنین پیش از این بر لزوم افزایش حقوق کارمندان دولت، اصلاح قدرت خرید آنها با توجه به افزایش قیمت‌ها و کاهش ۴۰ درصدی ارزش دینار این کشور تاکید شده بود.

اقتصاد تونس با مشکلات عدیده‌ای مواجه است. میزان تورم سالانه تونس در اکتبر گذشته ۷.۴ درصد ثبت شده است. این اعتصاب سراسری در حالی برگزار شد که صندوق جهانی پول به مسؤولان تونس نسبت به افزایش بودجه اختصاص یافته به پرداخت حقوق هشدار داده بود.

به‌ گزارش ‌ایسنا، دولت تونس در بیانیه‌ روز چهارشنبه خود تاکید کرد به حق اعتصاب و تظاهرات مسالمت آمیز مردم مطابق آنچه در قانون اساسی آمده است، احترام می‌گذارد. اتحادیه کار تونس در سال‌ ۲۰۱۳ دو اعتصاب سراسری را در اعتراض به ترور شکری بلعید، مخالف چپگرای این کشور در مقابل منزلش در تونس برگزار کرد. اعتصاب دوم نیز در ژوئیه همان سال در اعتراض به ترور محمد البراهمی، مخالف تونسی برگزار شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین