کد خبر: ۵۵۸۲۷۹
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰

ماجرای اخراج یک استاد از دانشگاه آزاد+عکس

حوری دهقانشاد استاد دانشگاه آزاد اسلامی که بتازگی این دانشگاه حکم اخراج او را صادر کرده است ، می گوید: استاد رسمی با 21 سال سابقه کار است اما بدون ارائه هیچ پاسخی او اخراج شده است .
آفتاب‌‌نیوز :
دهقانشاد که از او به عنوان استاد دگر اندیش نام برده می شود، امروز پنج شنبه در گفت وگو با ایرنا در باره اخراج خود از دانشگاه آزاد اظهار کرد: دانشگاه با وجود اینکه حکمی مبنی بر اخراج و قطع همکاری به اینجانب نداده ، اما حقوقم را قطع کرده است.

وی افزود: اول مهرماه سال جاری در ابتدا دروس تدریسی من در سایت دانشگاه آزاد به منظور انتخاب واحد دانشجویان ارائه شد اما پس از مدت کوتاهی ، اسامی دروس از روی سایت برداشته شد.

ماجرای اخراج یک استاد از دانشگاه آزاد+عکس

این استاد ارتباطات دانشگاه در ادامه گفت: مسئولان دانشگاه در مقابل پیگیری بنده در خصوص علت عدم ارائه دروس تدریسی ام برای ترم تحصیلی و حکم تعلیق عنوان کردند که بر مبنای دستور مقامات بالای دانشگاه بوده است.

وی می گوید که 400 نفر از دانشجویان در نامه ای به علی اکبر ولایتی رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد علت این اخراج را جویا شده اند، آنها همچنین تجدید نظر دراین حکم را خواستار شده اند اما هنوز پاسخی به آنها داده نشده است.

این استاد ارتباطات همچنین درباره علت اخراج خود از دانشگاه آزاد گفت: هیأت انتظامی استادان دانشگاه آزاد در جلسه ای 10 دقیقه ای بدون ارائه مدرکی علت اخراج را شکایت و اتهامات سیاسی عده ای معدود از دانشجویان از من به فرهاد رهبر رئیس وقت دانشگاه عنوان کردند.

دهقانشاد گفت: رشته تدریس من ارتباطات است و در حوزه جامعه مدنی ارتباطات و فرهنگ مردمی تدریس می کنم طبیعی است که در کلاس درس مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه به صورت علمی مطرح شده و دانشجویان آزادانه و بدون محدودیت به بیان دیدگاه های خود بپردازند.

این استاد دانشگاه اخراجی دانشگاه آزاد معتقد است در کلاس های درس او فضای مطلوب برای بیان نقطه نظرات دانشجویان فراهم بوده و جهت گیری خاص سیاسی هم وجود نداشته است.

وی گفت: « من کلاس های درسم را بر پایه اهداف موجود در دانشگاه ها یعنی ایجاد کرسی های آزاد اندیشی برگزار می کردم ، از این رو موضع گیری های دانشگاه آزاد در خصوص عدم بیان و حل مشکلات جامعه سبب آسیب می شود.»

دهقانشاد افزود: مسئله اخراج امثال من ممکن است که به زودی فراموش شود اما کاهش سرمایه های اجتماعی نه تنها در اذهان ماندگار شده بلکه باعث بی اعتمادی دانشجویان به این دانشگاه نیز می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین