کد خبر: ۵۵۸۴۴۳
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۶

بارش شدید برف و باران در همدان و خوزستان+فیلم

امشب برخی نقاط استان بویژه شهرستان همدان و رزن شاهد بارش شدید برف هستند. همچنین شهرهای استان خوزستان شاهد بارش شدید باران هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بارش باران تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت و سبب آبگرفتگی معابر و طغیان مسیلها در استان خواهد شد. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ محمد سبزه زاری افزود: در این ایام خلیج فارس مواج و طوفانی می باشد و بارش تگرگ بصورت نقطه ای دوراز انتظار نیست.

انتظار بیشترین حجم بارشها در مناطق شمال، شمال شرق، ارتفاعات و به صورت نقطه ای در برخی نقاط جنوبی وجود دارد و پیش‌بینی می شود که اوج بارش ها در اواخر وقت امروز و اواخر وقت شنبه (۲ و ۳ آذرماه) و در ارتفاعات به صورت برف باشد.


همچنین امشب همدان و رزن شاهد بارش شدید برف هستند. 

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان گفت: کولاک شدید در گردنه های استان به خصوص گردنه اسدآباد محدودیت دید را برای رانندگان به وجود آورده است.

حمید پرورشی خرم جمعه شب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مه غلیط و کولاک شدید گردنه های استان را فرا گرفته اما ترافیک در کل جاده ها روان است. 

وی با تاکید بر اینکه مردم از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند، افزود: در صورت اقدام به سفر نیز باید با داشتن تجهیزات ایمنی، لباس گرم و مواد غذایی در جاده ها تردد کنند. 

پرورشی خرم با بیان اینکه همدان 45 گردنه برفگیر و سخت گذر به طول 245 کیلومتر دارد که مهمترین آنها گردنه اسدآباد است، اضافه کرد: 34 پایگاه راهداری زمستانی برای برفروبی و پاکسازی جاده ها در حال فعالیت هستند.  289 دستگاه ماشین راهداری از جمله لودر، گریدر، کامیون نمک پاش و برف روب برای عملیات پاکسازی به کار گرفته شده است.  537 نیروی انسانی شامل پیمانکار، سرپرست تیم، نیروهای خدماتی و پشتیبانی، راننده و دیگر عوامل اجرایی و خدماتی در طرح راهداری امسال کار ایمن سازی مسیرها را بر عهده دارند. 

بارش نخستین برف پاییزی در همدان آغاز شد

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: سامانه بارشی برف و باران که از امروز /جمعه/ وارد استان شده است تا اواخر وقت فردا در نقاط مختلف این استان فعال می ماند.

نادر پیرتاج جمعه شب در گفت وگو افزود: بر اساس مدل های پیش یابی، آسمان استان همدان تا 24 ساعت آینده نیمه ابری در برخی از نقاط شاهد افزایش ابر، همراه با بارش باران و در ارتفاهعات بارش برف پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی از ساعت 16 در سطح استان آغاز شده است، افزود: بیشینه دمای هوا 9 درجه بالای صفر و کمینه آن 2 درجه بالای صفر گزارش شده است.

پیرتاج با بیان اینکه دمای هوا نیز در چند روز آینده کاهش می یابد، افزود: به دلیل بارش برف و باران، احتمال آبگرفتگی و لغزندگی معابر در برخی از نقاط استان وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی های فصلی انجام شده توسط سازمان هواشناسی، پاییز امسال بارش‌ها بیشتر از میانگین است.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین