کد خبر: ۵۵۸۵۵
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۸۵ - ۱۰:۴۹

رابطه با ایران به نفع مصر است

آفتاب‌‌نیوز :

معاون امور آسیایی وزیر خارجه مصر در ادامه اظهارات خود با اشاره به اینکه دولت قاهره دعوتنامه‌ای برای محمدحسین صفارهرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در کنفرانس سالیانه شورای عالی امور اسلامی فرستاد گفت: هدف از این کار گسترش روابط با ایران بوده است. وی همچنین افزود: این کنفرانس سالیانه در قاهره برگزار می‌شود و هدف آن گسترش روابط فرهنگی بین دو کشور است. 

تاکید این مقام مصری بر گسترش روابط با ایران بعد از آن صورت می‌گیرد که احمد ابوالغیث وزیر خارجه مصر در روزهای اخیر ایران را کشوری مهم در خاورمیانه و مصر را کشوری با نقش محوری در خاورمیانه نامید و بر ضرورت گسترش روابط دو کشور تاکید کرد. وی در این خصوص گفت:‌ عوامل متعددی وجود دارد که ادامه روابط مثبت و سازنده ایران و مصر را به ویژه با سران مصری به منظور تلاش برای برقراری امنیت و ثبات در خاورمیانه با اهمیت می‌کند. 

سید محمدعلی حسینی سخنگوی وزارت خارجه بعد از اظهارات وزیر خارجه مصر از آن استقبال کرد و با اشاره به اینکه زمینه‌های بالقوه و بالفعل زیادی برای رایزنی و همکاری میان دو کشور در امور منطقه‌ای و بین‌المللی وجود دارد گفت: عینیت یافتن این مهم، نیازمند به تبلور یافتن اراده مقامات مصری در برداشتن گام‌های عملی برای عادی سازی مناسبات دو کشور است و به نظر می‌رسد در این مسیر اراده جدی و نگرش‌های مبتنی بر واقع‌نگری به منافع متقابل می‌تواند مولفه‌های بنیادین مناسبات دو کشور را شکل دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین