کد خبر: ۵۵۹۲۳۷
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸

سفیر سعودی در آمریکا: تنها راه صلح در یمن، جنگ است

سفیر عربستان سعودی در واشنگتن مدعی شد که پیشروی نظامی علیه انصارالله بهترین راه کشاندن آن‌ها به سمت صلح است.
آفتاب‌‌نیوز :
 «خالد بن سلمان» سفیر عربستان سعودی در آمریکا و برادر کوچک «محمد بن سلمان» در توئیتی مدعی شد که موافقت انصارالله یمن برای گفت‌‌و‌گوها در خصوص واگذار کردن مدیریت بندر الحدیده به سازمان ملل، پس از پیشروی نظامی ائتلاف سعودی صورت گرفته است!

عملیات اشغال بندر الحدیده از سوی ائتلاف سعودی از تاریخ 27 خرداد گذشته آغاز شده و عملیاتی که قرار بود در عرض چند روز پایان یابد، کماکان ادامه دارد!

برادر کوچک ولی‌عهد سعودی در ادامه توئیت خود نوشت: فشار پی در پی نظامی به شبه نظامیان حوثی بهترین راه برای کشاندن آن‌ها به سمت راه‌حل سیاسی و صلح در یمن است.

ادعای این عضو کوچک خاندان سعودی در خصوص موافقت انصارالله با واگذاری مدیریت بندر الحدیده به سازمان ملل در حالی است که «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن این شایعه را تکذیب کرده است.

او روز یکشنبه گذشته به شبکه المیادین گفت: گروه انصارالله با نقش سازمان ملل برای نظارت بر بندر الحدیده و دیگر بنادر تحت تسلط  ائتلاف سعودی موافقت کرده است.

ادعای سفیر سعودی در واشنگتن در خصوص فشار نظامی علیه نیروهای یمنی برای کشاندن آن‌ها به سمت مذاکره در حالی است که جنگ ائتلاف سعودی-اماراتی علیه یمن چهارمین سال خود را سپری می‌کند و در این سال‌ها حملات نظامی، ائتلاف سعودی را به اهداف خود که قرار بود در عرض چند هفته محقق شود، نرسانده است.
فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین