کد خبر: ۵۵۹۳۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
گزارش شبکه خبری "الجزیره" از فوتبالیست‌های دختر باشگاه ملوان

"ایرادی ندارد ما دیوانه قلمداد شویم"| فوتبالیست زن‌بودن در ایران چه حس و حالی دارد؟+تصاویر

"مریم ایران‌دوست" که خود پیشتر فوتبالیست حرفه‌ای بوده است اکنون سرمربی‌گری تیم زنان ملوان را برعهده گرفته است. او در گفت‌وگو با "الجزیره" می‌گوید که از عملکرد فوتبالیست‌های دختر راضی است؛ علیرغم آنکه آنان گویی در حصار کشیده شده‌اند و اجازه بازی و تمرین در بیرون از دیوارهای بتنی را نداشته‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس ورزشی- زنان ایرانی برای کسب جایگاه خود در زمین فوتبال تلاش می‌کنند؛ جایگاهی که هنوز هم تحت تسلط مردان است. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ شبکه خبری "الجزیره" در گزارشی درباره فوتبالیست‌های زن ایرانی می‌نویسد: "در حالی که توجه اکثر رسانه‌ها به تصمیم دولت برای صدور مجوز به منظور حضور هواداران زن در استادیوم‌های ورزشی جلب شده است، زنان ایران برای پیروزی‌های کوچک اما قابل توجه و تاثیرگذار در درون زمین فوتبال مشغول تلاش هستند. تلاش زنان ایرانی برای راهیابی به المپیک توکیو 2020 طولانی‌مدت بوده است. ماه گذشته، تیم زنان زیر 19 سال ایران در ردیف صدرنشینان فدراسیون فوتبال آسیا در رقابت‌های قهرمانی قرار گرفت. 

"کتایون خسرویار" که در رشته مهندسی شیمی تحصیل کرده و یک ایرانی - آمریکایی و مربی تیم ملی زیر 19 سال است از سوی فیفا مورد تمجید قرار گرفته است؛ چرا که توانسته تحول مهمی را برای ورزش زنان ایران به ارمغان آورد. تیم دختران زیر 19 سال ایران به دور دوم مسابقات قهرمانی آسیا راه یافته و قرار است این مسابقات در مارس 2019 میلادی برگزار شوند. زمان برگزاری نخستین دور مسابقات در ماه سپتامبر در تاجیکستان بوده است. 

این شبکه خبری در ادامه می‌افزاید: "در بندر انزلی، در شمال ایران و در نزدیکی دریای خزر حس تازه‌ای در میان بازیکنان فوتبالیست زن جوان باشگاه ملوان ایجاد شده است. دو سال پیش تیم فوتبال زنان ملوان به طور ناگهانی کارش را متوقف کرد. در سال 2016 میلادی، مدیر عامل باشگاه در جمع طرفداران آن باشگاه گفت زمانی که دهان‌های زیادی برای خوردن وجود داشته باشند، زمانی که کشتی با طوفان مواجه می‌شود، بار سنگین‌تر غرق می‌شود. در آن زمان این اظهارات به طور عمده جنسیت‌زده قلمداد شدند؛ اظهاراتی که توانایی‌های زنان را در ورزش در مقایسه با مردان دستکم می‌گرفتند. 

با این حال، پس از غیبتی دو ساله، تیم زنان ملوان با صاحبی جدید بازگشته است. "مریم ایران‌دوست" که خود پیشتر فوتبالیست حرفه‌ای بوده است اکنون سرمربی‌‌گری تیم را برعهده گرفته است. او در گفت‌وگو با "الجزیره" می‌گوید که از عملکرد فوتبالیست‌های دختر راضی است؛ علیرغم آنکه آنان گویی در حصار کشیده شده‌اند و اجازه بازی و تمرین در بیرون از دیوارهای بتنی را نداشته‌اند. او می‌گوید در حال آماده‌سازی تیم برای بازی باشگاهی است. او امیدوار است که این تیم 25 نفره موفق باشد. او می‌گوید فکر می‌کند در ایران با وجود موانع و دیدی که وجود دارد فوتبال بازی کردن برای زنان یک دیوانگی قلمداد شود اما او می‌گوید ایرادی ندارد ما دیوانه قلمداد شویم".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
اون موتوریه چه باحاله ...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین