کد خبر: ۵۵۹۵۵۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰

واگذاری 20 خدمت پلیس به بخش خصوصی

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به واگذاری 20 خدمت پلیس به بخش خصوصی، گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه و اجرای طرح تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، ۱۰۰۰ واحد سیار پلیس برای کمک به این مجموعه‌ها در کشور راه‌اندازی می‌شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار محمد شرفی در حاشیه همایش یکروزه روسای پاسگاه‌ها و کلانتری‌های استان اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با هدف بالا بردن توان تحرک پلیس و حضور به موقع بر سر صحنه‌های امدادخواهی برای جلب رضایت مردم تلاش بر این است تا هم به شکل سخت‌افزاری و هم نرم‌افزاری توان و تجهیزات پلیس را ارتقاء دهیم تا امکان پاسخگوئی برای مردم از سوی پلیس فراهم آید.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا در سال‌های اخیر سعی کردیم تا عمر خودرویی ناوگان کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها را از بیش از ۱۰ سال به کمتر از ۵ سال کاهش دهیم تا یک وضعیت بهتری در کمک‌رسانی به مردم و برخورد با مجرمان را شاهد باشیم.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا بیان کرد: با راه‌اندازی یکهزار واحد سیار پلیس از حجم کار کلانتری‌ها کاسته خواهد شد و ما به سمت ارائه خدمات سیار و برون‌سپاری بیشتر این خدمات حرکت می‌کنیم تا امکان حضور پلیس در محلات و مناطق مختلف شهر فراهم آید.

سردار  شرفی از افزایش جذب نیروهای مددکار و مشاور در پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها خبر داد و گفت: تا آخر سال آینده تمامی کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها از ظرفیت مددکاران و مشاوران استفاده خواهند کرد تا بسیاری از پرونده‌ها در کلانتری‌ها با صلح و سازش خاتمه یافته و منجر به تشکیل پرونده کیفری نشود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا افزود: در حال حاضر ۷۵ درصد پرونده‌های ارجاعی به کلانتری‌ها منجر به صلح و سازش شده و ما تلاش می‌کنیم تا از ورود افراد به داخل زندان‌ها به نوعی جلوگیری کنیم.

سردار شرفی به ابعاد اجرای طرح تحول کلانتری‌ها اشاره و تصریح کرد: ما امروز در همایش سالانه فرماندهان پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها در اردبیل حاضر شدیم تا در کنار ارزیابی عملکرد آنها عملکرد فرماندهان را نیز در این حوزه بررسی کرده و از نزدیک با فعالیت‌های پلیس حوزه پیشگیری آشنا شویم.

وی استان اردبیل را در تامین نظم و امنیت و انجام ماموریت‌های سازمانی جزو استان‌های موفق معرفی و اظهار کرد: در همه مناسبت‌ها از دهه اول محرم گرفته تا راهپیمائی ۱۳ آبان و سایر مناسبت‌های ملی و مذهبی حضور پلیس در صحنه و همراهی با مردم در این استان ملموس بوده و شکل تعاملی خوبی دارد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا بیان کرد: جرایم خشن در استان اردبیل و شاخص آن نظیر سرقت از بانک، سرقت به عنف، سرقت از طلافروشی‌ها و سایر جرایم بزرگ در حد بسیار پائین است؛ به طوری که این استان جزو استان‌های امن کشور بوده و سالانه یکی دو مورد جرایم خشن و شاخص به ثبت می‌رسد.

سردار شرفی مهارت پلیس را در کشف و مهمتر از آن بکارگیری راه‌های پیشگیرانه در کاهش آسیب‌ها را کارآمد اعلام کرد و گفت: در دیداری که فرماندهان عالی‌رتبه ناجا با مقام معظم رهبری داشتند معظم له بر تحول در پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها به عنوان مجموعه‌هایی که مردم بیشترین رفت و آمد را با این مجموعه‌ها داشتند، خواستار شده و در همین راستا شورای عالی تحول پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها در قالب هفت کمیته شکل گرفته و در یک ساختار منسجم تلاش بر توسعه کمی و کیفی فزاینده و تحول مدیریتی و بهبود ساختارها در این زمینه است.

وی ادامه داد: یکی از این تحولات، تحول در نظام آراستگی و مجهز کردن البسه پلیس به دوربین‌های مداربسته است تا رفتار پلیس با مردم در حافظه این دوربین‌ها ثبت و در صورت نیاز در محاکم قضائی به عنوان یک سند محکم ارائه شود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: این دوربین‌ها وسیله نظارتی نیروی انتظامی در رفتار و عملکرد کارکنان است که در برخی از استان‌ها استفاده از این لباس آغاز شده و قرار است تا پایان سال آینده در همه استان‌ها افسران گشت از این لباس استفاده کنند تا امکان کنترل برخی از رفتارها و تائید آنها فراهم آید.

شرفی به الکترونیکی کردن فرآیند کار و ارائه خدمات انتظامی اشاره و خاطرنشان کرد: در پنج استان کشور از طریق دفاتر پلیس + ۱۰ خدمات پلیس به شکل الکترونیکی به مردم ارائه می‌شود که تا آخر سال در همه استان‌ها این برنامه به شکل جامع اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: ارتقای شاخص‌های حقوق شهروندی در همه تحت نظرگاه‌های پلیس مدنظر است؛ به طوری که قرار است تا پایان امسال همه تحت نظرگاه‌های پلیس به دوربین نظارت تصویری مجهز شود تا حقوق متهمان و افراد تحت نظر پلیس ضایع نشود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا بیان کرد: در این تحت نظرگاه‌های پلیس در کنار تفهیم اتهام افراد می‌توانند نسبت به انتخاب وکیل اقدام کرده و معذورات و محدودیت‌های افراد اعمال شده تا به شکل آنلاین با تعامل و ارتباط با دادستان امکان صدور حکم آزادی افراد و یا ماندن آنها در تحت نظرگاه‌ها فراهم آید.

سردار شرفی به مراجعه ۳۰ هزار مرتبه‌ای مردم به کلانتری‌ها در طول روز اشاره و اظهار کرد: ما تلاش می‌کنیم تا بار مراجعات مردم را به کلانتری‌ها کاهش دهیم، به طوری که در دو سال اخیر ۵ میلیون بار مراجعه مردم به کلانتری‌ها کاهش یافته است.

وی همچنین به برون‌سپاری ۷ نوع خدمات پلیس به بخش خصوصی اشاره و خاطرنشان کرد: قرار است ۲۰ مورد از خدمات دیگر پلیس نیز به بخش خصوصی واگذار شود تا از طریق دفاتر پلیس +۱۰ این خدمات به مردم ارائه شود.

به گزارش ایسنا، رئیس پلیس پیشگیری ناجا به افزایش توانمندی حرفه‌ای پلیس اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲۸ هزار نفر از پرسنل کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها تحت آموزش طرح تعالی و استمدادخواهی قرار گرفته‌اند که سعی داریم در اجرای این طرح، شاخص رضایتمندی مردم از ۸۵ درصد به نزدیک ۱۰۰ درصد برسد.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین