کد خبر: ۵۵۹۵۷۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳

معطلی چند روزه کامیون‌داران در مرز کوهک سیستان و بلوچستان

معاون وزیر کشور با اظهار نارضایتی از روند کند عملیات گمرکی و خروج کالا از کشور، خواستار ایجاد ساز و کاری مناسب برای تسریع در صدور کالا و جلوگیری از معطلی چند روزه کامیون داران در مرز کوهک در سیستان و بلوچستان شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 بابک دین پرست در بازدید از بازارچه مرزی کوهک در شرقی‌ترین نقطه کشور در مرز پاکستان از نزدیک با مشکلات صادرکنندگان، کامیون داران و تجار این منطقه آشنا شد.

وی در جلسه هم اندیشی اشتغال و توسعه شهرستان سیب و سوران تصریح کرد: پیش نویس توسعه منطقه بلوچستان، در سفر چند روز آینده وزیر کشور به سیستان و بلوچستان تهیه می‌شود.

دین پرست با اشاره به تصویب 15 میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال زایی در این شهرستان افزود: تاکنون 2.5 میلیارد تومان از این اعتبارات جذب شده است که باید علت جذب نشدن بقیه اعتبارات و موانع آنها بررسی شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر کشور افزود: در این سفر در جلسات شورای اداری سایر شهرستانهای مناطق بلوچستان نیز شرکت و در بازدید از این مناطق گزارشی از کمبودها و نیازهای آنها تهیه خواهد کرد.

دین پرست به سفر چند ماه پیش وزیر کشور به منطقه سیستان نیز اشاره کرد و گفت: آن سفر 110 مصوبه برای منطقه سیستان داشت و ریاست جمهوری این مصوبات را به 18 نهاد و وزارت خانه ابلاغ کرده است.

عبدالصمد عیسی زاده، فرماندار سیب و سوران هم در این جلسه به طرح های انتقال آب از سد ماشکید علیا، بیمارستان 32 تختخوابی و طرح های آبرسانی در این شهرستان، اشاره کرد و گفت: تکمیل سریعتر این طرح ها، به توسعه این شهرستان کمک خواهد کرد.

وی به پروژه احداث راه هیدوج به کلوکی که شهرستان را به مرز متصل می‌کند، اشاره کرد و افزود: احداث این جاده به دلیل کمبود اعتبار تاکنون پیشرفت چندانی نداشته است.

همچنین دین پرست معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور از سد ماشکید سفلی واقع در بخش بم پشت شهرستان سراوان نیز  بازدید کرد. این سد که به منظور تامین آب شرب، کشاورزی و صنعتی در حال ساخت است.

معاون اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در ادامه برنامه سفر به مناطق جنوبی استان، امروز به روستای کلپورگان رفت. وی با حضور در کارگاه زنده ساخت سفال که ثبت جهانی شده با نحوه ساخت سفال که توسط بانوان روستایی انجام می‌شود آشنا شد.

به گزارش ایسنا،معاون وزیر کشور در پاسخ به درخواست بانوان سفال کار برای احداث واحدهای فروش سفال در محل کارگاه، از فرماندار شهرستان سراوان خواست احداث غرفه‌های فروش محصولات صنایع دستی در محوطه کارگاه را در دستور کار قرار دهد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین