کد خبر: ۵۶۰۲۶۶
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰

ولیعهد عربستان وارد الجزایر شد

الجزیره-ایرنا- «محمد بن سلمان » ولیعهد عربستان و هیات همراه پس از دیدار از موریتانی حدود ساعت 21 به وقت محلی ( 23:30 به قت تهران ) وارد الجزیره شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 بن سلمان در فرودگاه مورد استقبال «احمد اویحیی» نخست وزیر و شماری دیگر از مقام های الجزایری قرار گرفت. 

شماری زیادی از شخصیت های فرهنگی، رسانه ای و سیاسی و همچنین برخی احزاب الجزایری پیش از این مخالفت خود را با دیدار این مقام سعودی از کشورشان اعلام کرده بودند.

رسانه های الجزایری دیدار با «عبدالعزیز بوتفلیقه » رئیس جمهوری الجزایر و «احمد اویحیی » نخست وزیر این کشور را از جمله برنامه های سفر دو روزه بن سلمان به الجزایر اعلام کردند.
این نخستین دیدار بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان از الجزایر است. بر اساس اعلام رسانه های سعودی ، او با مقام های الجزایری در خصوص سرمایه گذاری، روابط تجاری میان دو کشور بویژه در زمینه نفت و پتروشیمی و همچنین همکاری های سیاسی و امنیتی گفت و گو می کند.

الجزایر تا هفته گذشته به صورت رسمی در خصوص قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی موضع گیری نکرده بود.وزارت خارجه الجزایر پس از گذشته بیش از 55 روز از ناپدید شدن خاشقچی در کنسولگری کشورش در استانبول و در آستانه دیدار بن سلمان از الجزایر، قتل او را محکوم کرد و در عین حال در خصوص نتایج تحقیقات سعودی ها در خصوص این قتل و به نتیجه رسیدن آن ابراز اطمینان کرد.

روز گذشته 17 روزنامه نگار، نویسنده، پژوهشگر و فعال حقوقی و اجتماعی الجزایری با صدور بیانیه ای، مخالفت خود را با دیدار «محمد بن سلمان » ولیعهد عربستان از الجزیره اعلام کردند و خواستار لغو این دیدار شدند.

پیش از آن نیز شماری دیگر از شخصیت ها و احزاب الجزایری مخالفت خود را با این دیدار اعلام کرده و بن سلمان را قاتل کودکان یمن و سرکوبگر فرهیختگان عربستانی دانسته بودند.

شبکه فرانس 24 روز شنبه در گزارشی در خصوص این دیدار اعلام کرد، بن سلمان در میان مخالفت گسترده مردمی وارد الجزایر می شود.

ایرنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین