کد خبر: ۵۶۰۵۱
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۸۵ - ۱۳:۰۶

نگرانی دولت عراق از اقدامات آمریکا

آفتاب‌‌نیوز : زیباری در ادامه توضیحات خود در مورد فعالیت دفتر جمهوری اسلامی در اربیل گفت: این یک دفتر تازه تاسیس نیست و مدت زمان طولانی در عراق فعالیت کرده است. 

وی همچنین در مورد تبدیل شدن عراق به صحنه جنگ میان ایران و آمریکا ابراز نگرانی کرد. زیباری در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان گفت: ما نمی‌خواهیم عراق محلی برای تصفیه حساب با کشورهای دیگر باشد. 

زیباری همچنین یادآور شد: نیروهای آمریکایی تلاش کرده‌اند تعدادی از دیپلمات‌های ایرانی که به فرودگاه شهر اربیل رفته بودند را نیز دستگیر کنند که این امر باعث درگیری آنها با نیروی نظامی کردها شده است. 

یک مقام پنتاگون در واشنگتن نیز در تائید این مطلب گفت: گروهی از آمریکایی‌ها برای دستگیری ایرانی‌هایی که به فرودگاه اربیل گریخته بودند به محل اعزام شدند و این امر باعث تعجب نیروهای کرد که از آمدن نظامیان آمریکایی بی‌خبر بودند شد. 

این اقدام آمریکا که با واکنش تند ایران روبرو شده پس از اعلام استراتژی جدید جرج بوش در عراق صورت گرفت. رئیس جمهور آمریکا برای جبران اشتباهات صورت گرفته در عراق اعلام کرد نیروهای نظامی بیشتری را به عراق اعزام می‌کند تا بتواند با آنچه دخالت در امور امنیتی عراق توسط کشورهای دیگر نامیده مقابله کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین