کد خبر: ۵۶۰۵۳
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۸۵ - ۱۲:۳۳
ادعاهای جدید وزارت خارجه آمریکا

علت بازداشت دیپلمات‌های ایرانی چه بود؟

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: تام کیسی معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا علت دستگیری دیپلمات‌های ایرانی در عراق را «کشف اطلاعاتی مبنی بر دخالت عناصر ایرانی در خشونت‌های فرقه‌ای عراق» عنوان کرد. این در حالی‌است که مقامات عراقی می‌گویند این دفتر که مراحل تبدیل شدن آن به کنسولگری در حال طی شدن است مدت زمان طولانی مشغول فعالیت بوده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس تام کیسی پس از اعلام دستگیری دیپلمات‌های ایرانی در شهر اربیل در شمال عراق بدست نظامیان آمریکایی گفت: هیچ گزارش موثقی دال برای فعالیت دیپلماتیک و مشروع ایرانی‌ها در دفتر اربیل بدست نیامده است. 

کیسی افزود: فعالیت‌هایی که در این دفتر انجام می‌شده نه در راستای وظایف یک کنسولگری و نه هیچ‌گونه وظایف دیپلماتیک دیگر بوده است. 

وی بار دیگر ادعای دولتمردان آمریکایی مبنی بر دخالت داشتن ایرانی‌ها در درگیری‌های عراق را تکرار کرد و گفت: شاخه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از عناصر کلیدی در حمایت از گروه‌های شیعی در عراق است. 

دستگیری دیپلمات‌های ایرانی و اظهارات شدید الحن کاندولیزا رایس وزیر خارجه آمریکا در مورد نقش ایران در عراق تنش روابط تهران و واشنگتن را با ابعاد تازه‌ای روبرو کرده است. 

رایس آشکارا دخالت‌های ایرانی در ترویج خشونت‌ در عراق را مورد حمله قرارداد و گفت: استراتژی جدید آمریکا در عراق به نیروی‌های نظامی این کشور امکان می‌دهد تا با آنچه او تجاوز منطقه‌ای ایران خواند مقابله کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین