کد خبر: ۵۶۰۹۰۶
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲

دانش‌آموزان 52 سال قبل دبیرستانی در یزد دورهم جمع شدند+عکس

شماری از دانش‌آموزان 52 سال قبل دبیرستان رسولیان شهر یزد، روز پنجشنبه در فضایی بسیار صمیمی، در حرکتی نمادین و در همایشی یاد و خاطره همکلاسی‌ها و معلمان خود را گرامی داشتند.
آفتاب‌‌نیوز :
این واحد آموزشی که به همت میرزا محمدتقی رسولیان در سال 1345 تأسیس شد، تعدادی از دانش‌آموزان آن به همراه تعدادی از معلمان دورهم جمع شدند تا ضمن تجدید خاطره‌ها، ساعتی را در کنار هم سپری و روزهای شیرین را در اذهان تداعی کنند. 

دانش‌آموزان، معلمان و معاونان جوان دیروز، حالا گرد پیری بر صورت آن‌ها نشسته بود و دیگر از طراوت جوانی در چهره های آنان خبری نیست. 

در مراسم یادشده، آن‌ها پس از حضور در مراسم صبحگاهی در کلاس‌های درس حضور یافتند و با نشستن بر روی نیمکت خاطره دوران تحصیل را مرور کردند. 

دانش‌آموزان 52 سال قبل دبیرستانی در یزد دورهم جمع شدند+عکس

برخی آن‌ها در حالی ‌که سالخورده و عصا در دست داشتند، در مراسم حضور یافته بودند، از حضور دوباره در کلاس درس بسیار خوشحال شدند. 

شماری از آن‌ها در کسوت پزشک، مهندس، قاضی، معلم و مدیر آموزش ‌و پرورش و مدیر طرح‌های مهم اجرایی فعالیت داشته یا دارند. 

آن‌ها که کوله باری از تجربه را با خود به همراه دارند در بدو ورود به دبیرستان رسولیان مورد استقبال مدیرکل آموزش‌ و پرورش یزد و جمعی از مسئولان فعلی این نهاد قرار گرفتند. 

مدیرکل آموزش‌ و پرورش ایزد در حاشیه مراسم یادشده در گفت ‌و گو با ایرنا، حضور دانش‌آموختگان دیروز در کنار یکدیگر را بسیار ارزشمند دانست. 

وی گفت: هدف از اجرای این حرکت نمادین تداعی خاطره معلمان فداکار و دلسوز، سپاس از آن‌ها به ‌واسطه نقش فعال و تأثیرگذاری که در پیشرفت کشور داشته‌اند، است. 

عباسعلی دانا فر با بیان اینکه این‌گونه مراسم‌ها فرصتی برای قدردانی از کسانی که در عرصه تعلیم و تربیت نقش داشتند، افزود: این گردهمایی فرهنگ تجلیل و سپاسگزاری را به نسل آینده منتقل می‌کند. 

همچنین در گردهمایی یاد شده یکی از کلاس‌ها با عنوان «همکلاسی آسمانی» با تصاویر شهدای این دبیرستان آراسته‌ شده بود. 

از جمله شهدا می‌توان به سید رضا پاک‌نژاد، محمدرضا مشعلچی، محمد دهقان و محمدمهدی بهابادی اشاره کرد. 

بسیاری از فارغ‌التحصیلان دبیرستان رسولیان یزد هم‌اکنون از چهره های مهم استانی و ملی به شمار می‌ روند ، که می‌توان به رضا اردکانیان وزیر نیرو، غلامعلی سفید استاندار سابق و رئیس شورای شهر یزد و ... اشاره کرد. 

هم‌اکنون 250 هزار دانش‌آموز در بیش از یک هزار و 900 واحد آموزشی استان یزد مشغول به تحصیل هستند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین