کد خبر: ۵۶۱۱۸۰
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷

اتمام ۴۵ کیلومتر بزرگراه مسیر اردبیل_ مشگین شهر

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: احداث ۴۵ کیلومتر بزرگراه مسیر اردبیل – مشگین شهر به اتمام رسیده و ۵۵ کیلومتر دیگر آن هم تبدیل به بزرگراه می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 محبوب حیدری بیالن کرد: برای احداث ۶۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان برنامه ریزی شده است.

وی افزود: : براساس این برنامه ریزی در وزارت راه و شهرسازی مقرر شد که در بودجه سال ۹۸ برای افزایش طول بزرگراه‌های پرترافیک استان و تامین قیر مورد نیاز برای جاده های گرمی و خلخال و نیز مطالبات پیمانکاری اعتبارات لازم اختصاص یابد.

حیدری اظهار داشت: بخشی از این بزرگراه ها مربوط به مسیر اردبیل – سرچم ،اردبیل- مشگین شهر و دیگر محور های مواصلاتی استان است که سعی می شود با اخذ اعتبارات لازم نسبت به احداث و تکمیل آنها اقدام شود.

وی گفت:احداث ۴۵ کیلومتر بزرگراه مسیر اردبیل – مشگین شهر به اتمام رسیده و ۵۵ کیلومتر دیگر آن هم تبدیل به بزرگراه می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد : جاده اردبیل به سراب و اردبیل به آستارا محورهای دیگری هستند که باید به بزرگراه تبدیل شوند چون ترافیک این دو محور بسیار سنگین است و جاده‌ها هم تحمل این حجم از ترافیک را ندارند.

وی با اشاره به وضعیت اعتباری پروژه‌های راه روستایی افزود: در استان اردبیل اصلاح ۱۵۰ کیلومتر راه روستایی بالای ۵۰ خانوار باقی مانده و ۰ ۵۰ میلیارد ریال هم مطالبات پیمانکاران به تعویق افتاده که براساس پیگیری ها بعمل آمده قرار است بودجه مناسب برای توسعه راه‌های روستایی مصوب شود.

حیدری با اشاره به تخصیص قیر برای پروژه‌های راه‌های روستایی گفت: اعتبار استان اردبیل در این مورد از شاخص کشوری و استانی پایین‌تر است و مقرر است بر اساس شاخص استانی و کشوری قیر مورد نیاز پروژه‌های اجرایی استان تامین شود.

استان اردبیل ۱۳۱ کیلومتر بزرگراه ، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی ، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.
خبرانلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین