کد خبر: ۵۶۱۲۰۴
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴

افزایش قیمت طلا و سکه

امروز قیمت طلا و سکه باافزایش قیمت مواجه شد که به گفته رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران، دلیل آن، افزایش نرخ جهانی طلا و تغییرات در بازار نفت اوپک بوده است که امیدواریم به زودی نوسانات جهانی به پایان رسیده و آرامش به بازار سکه و طلا برگردد.
آفتاب‌‌نیوز :
روند قیمت طلا و سکه طی امروز و روزهای گذشته، عکس دو هفته اخیر است و افزایش قیمت‌ها مجددا به چشم می‌خورد، به‌گونه‌ای که به گفته ابراهیم محمد ولی - رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر -، قیمت سکه تمام بهار طرح جدید و طرح قدیم به ترتیب سه میلیون و ۹۶۱ هزار تومان و سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

وی افزود: نیم‌سکه، دو میلیون و ۹۸۱ هزار تومان، ربع سکه، یک میلیون و ۱۵۱ هزار تومان و سکه یک گرمی، ۶۵۴ هزار تومان به فروش می‌رسد.

محمد ولی ادامه داد: قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار و هر مثقال طلای آب شده ۱۷ عیار به ترتیب ۳۵۴ هزار و ۴۰۰ تومان و یک میلیون و ۵۳۵ هزار تومان است. هم‌چنین هر انس طلای جهانی نیز به ۱۲۴۸ دلار رسید که نسبت به روز گذشته افزایش قیمت را تجربه کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران گفت: در حال حاضر با تغییراتی که در بازار نفت و کشورهای عضو اوپک افتاد که مقرر شد تا تولید نفت کاهش یابد، شنیده شده که کشورهایی مانند چین و روسیه در حال تبدیل ذخایر خود به طلا هستند و از همین رو نیز قیمت اونس جهانی طلا با افزایش رو به رو شده است و روی بازار داخلی طلا و سکه ایران نیز اثر گذاشته است اما امیدواریم با پایان یافتن خرید این دو کشور و حل شدن دیگر تغییر و تحولات در بازار جهانی نرخ اونس جهانی به ثبات برسد و بازار طلا و سکه ایران نیز به آرامش خود برگردد.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین