کد خبر: ۵۶۱۲۳۷
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶

ظرفیت تولید ۱۵ میلیون خودرو برقی را داریم

فولکس واگن روز جمعه اعلام کرد که خط تولید این شرکت خودروسازی ظرفیت ۱۵ میلیون دستگاه خودروی برقی و الکتریکی را دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
 شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان که بیشترین سهم فروش خودرو را در جهان دارد، به تازگی در راستای هدف مقابله با آلودگی هوا و حفاظت از محیط زیست اعلام کرده است که این شرکت خودروسازی توانایی تولید ۱۵ میلیون دستگاه خودرو برقی و الکتریکی را دارد تا بتواند به جریان خودروسازان برتر جهان که به تولید انبوه وسائل نقلیه برقی، پاک و دوستدار محیط زیست پرداخته‌اند بپیوندد و از سایر رقبای قدرتمند خود نظیر تسلاموتورز، هیوندای، تویوتا و غیره سبقت بگیرد.

بر اساس گزارش رویترز، پیشتر نیز مقامات و مدیران فولکس‌واگن اعلام کرده بودند که قصد دارند تا سال ۲۰۲۳ میلادی ۱۱ میلیارد یورو معادل ۱۲.۵۲ میلیارد دلار در زمینه تولید و عرضه خودروهای برقی و الکتریکی سرمایه‌گذاری و هزینه کنند.

این خودروساز پرفروش و پرطرفدار آلمانی، پس از آنکه حدود سه سال پیش به دستکاری و تقلب در نرم‌افزار مدیریت میزان آلایندگی خودروهای دیزلی تولیدی‌اش در آمریکا متهم و محکوم شد، تصمیم گرفت که برای جلب اطمینان مردم و دولتها و همچنین کمک به کاهش میزان انتشار آلایندگی به جو زمین و محیط زیست، به طراحی و تولید خودروهای برقی و الکتریکی پاک روی آورد.

فولکس واگن پس از اعتراف به تقلب، به پرداخت چند میلیارد دلار جریمه محکوم شد و هنوز هم با مشکلات حقوقی در آلمان و سراسر جهان مواجه است. این شرکت ۲۲ میلیارد یورو را برای پرداخت خسارت اختصاص داده است و همچنان هم به ایجاد آلودگی در محیط زیست در جهان متهم است. همه این اتفاقات موجب شد این خودروساز به منظور جبران خسارت‌های وارده، در کاهش انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای به محیط زیست و تولید خودروهای برقی بکوشد.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین