کد خبر: ۵۶۱۴۲۶
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰

نماینده مجلس: دانشجو باید شجاعت نقد از خود و حاکمیت را داشته باشد

شانزدهم آذر به ما می‌آموزد «حق حاکمیت از آن مردم است»؛ همان مردمی که به مدد قیام بر علیه رژیم ستمشاهی با رهبری حضرت امام(ره)، شعارشان در قانون اساسی کشور جای گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با تبریک روز دانشجو به همه دانشجویان و دانشگاهیان گفت: شانزدهم آذر به ما می‌آموزد «حق حاکمیت از آن مردم است»؛ همان مردمی که به مدد قیام بر علیه رژیم ستمشاهی با رهبری حضرت امام(ره)، شعارشان در قانون اساسی کشور جای گرفت و تلاش می‌شود با ابزارهای مختلف از جمله برگزاری انتخابات از این حق پاسداری شود البته باید برای باور به این حق، در همه شئون حاکمیت و تامین آن تلاش شود .

«محمدرضا تابش» در جمع دانشجویان این شهرستان، شانزدهم آذرماه را نقطه عطفی در جنبش دانشجویی نامید و با گرامیداشت یاد شهیدان بزرگ‌نیا، قندچی و شریعت رضوی عنوان کرد: این سه آذرخش اهورایی نماد آرمان و ایمان مردم ایران در مقابله با استبداد حاکم بر کشور با حمایت دولت‌های جنایتکار و مزور آمریکا و انگلیس بودند .

وی با تبریک روز دانشجو به همه دانشجویان و دانشگاهیان گفت: ۱۶ آذر به ما درس استقلال خواهی و آزادی طلبی می دهد، درس مبارزه با استبداد و استعمار که دو روی یک سکه هستند. شانزدهم آذر به ما می‌آموزد «حق حاکمیت از آن مردم است»؛ همان مردمی که به مدد قیام بر علیه رژیم ستمشاهی با رهبری حضرت امام(ره)، شعارشان در قانون اساسی کشور جای گرفت و تلاش می‌شود با ابزارهای مختلف از جمله برگزاری انتخابات از این حق پاسداری شود البته باید برای باور به این حق، در همه شئون حاکمیت و تامین آن تلاش شود .

عضو هیات امنای دانشگاه علم و صنعت با یادآوری وظیفه مهم جنبش دانشجوی و دانشگاه، اظهار کرد: اگر ما جامعه توسعه یافته می‌خواهیم این ممکن نخواهد شد مگر با اتکا به انسان‌های توسعه یافته که در دانشگاه‌ها تربیت می‌شوند و این میسر نخواهد شد مگر آن که در دانشگاه‌های ما «نقد» نهادینه شود.

وی افزود: دانشجو و دانشگاه باید شجاعت نقد از خود و نقد از حاکمیت را داشته باشد؛ پس ضروری است آزادی اندیشه، آزادی بیان و آزادی اجتماعات که لازمه یک نظام مردم سالار است پاس داشته شود و اینجا رسالت دانشجوی مسلمان که مدافع حاکمیت دینی است سنگین‌تر است .

تابش ادامه داد: ما باید معرف اسلامی باشیم که با آزادی، پیشرفت و حاکمیت مردم بر سرنوشت خود سازگار باشد، اسلامی که برای انسان کرامت قائل است، اسلامی که ضد وابستگی است و پیشرفت و رفاه و آسایش و آرامش را برای همه مردم می‌خواهد .

نماینده اردکان اضافه کرد: جنبش دانشجویی امروز رسالت بسیار سنگینی را بر عهده دارد، آینده‌سازان کشور هم باید به توسعه همه جانبه میهن اهتمام داشته باشند و هم گوهر جان را به زیور علم و دانش که امروزه منبع اصلی قدرت و کنترل شناخته می‌شود بیارایند و هم مروج اخلاق و فضیلت‌های انسانی که زمینه را برای پذیرش راهکار و ایده‌هایشان فراهم می‌کند باشند و هم در دوران زیاده‌خواهی و فزون‌طلبی قدرت‌های استکباری و استبدادی که تنها برای دستیابی به منافع و مطامع خویش سیطره بر منابع انرژی و موقعیت های ممتاز ژئوپلیتیکی و ژئواستراتژیکی منطقه و کشورمان را هدف قرار داده‌اند با نقش آفرینی ممتاز خویش، ناکام سازند .

نایب رییس فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: همه اینها دست یافتنی است به شرط آنکه «جنبش دانشجویی ما خود را درون نظام تعریف کند» و پر واضح است که درون نظام بودن به معنای سازش کردن و چشم بستن بر هر ناروایی که در نظام انجام می‌شود نیست بلکه دانشجوی ما باید در مقابل زیاده خواهی، رانت خواری، فساد و ظلم و تبعیض بایستد و برای کارآمدی حکومت و جلوگیری از کژی‌ها، رفع کاستی‌ها، اعتلای کشور و برون رفت از شرایطی که در خور ملت شریف ایران با سابقه تاریخی افتخارآمیز و منابع معنوی و مادی قابل توجه نیست راهکارهای عملی و اجرایی ارائه دهد و صد البته حاکمیت باید این حضور و امنیت لازم را برای دانشجویان فراهم سازد .

نماینده مردم اردکان همچنین در بخش دیگری از سخنانش، بر تامین نیازهای صنفی و آموزشی مطلوب دانشجویان اردکان تاکید کرد و با اشاره به احداث مجتمع‌های خوابگاهی و آموزشی جدید، عنوان کرد: شهرستان اردکان که دارای پیشینه فرهنگی است، توسعه هدفمند آموزش عالی را از اهداف مشخص خود تعریف کرده است .

در این مراسم، دانشجویان طی برنامه‌هایی به بیان نقدهای صنفی و اجتماعی خود پرداختند و از تعدادی از دانشجویان برتر دانشگاه اردکان نیز تجلیل به عمل آمد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین