کد خبر: ۵۶۱۴۵۵
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰

قالیباف در دانشگاه تهران: دانشگاه صدای مردم را به گوش کم شنوای مسئولان برساند

محمد باقر قالیباف، تصریح کرد که ضعف مدیریتی باعث می‌شود فرصت در اختیار فرصت طلبان قرار گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
شهردار سابق تهران  عصر امروز (یکشنبه - ۱۸ آذر) طی سخنانی در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که از سوی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه امروز جامعه و ملت ما با چالش بزرگی روبه رو هستند و در این شرایط سخت دانشجو و دانشگاه باید به کمک مردم بیایند، گفت: ملت ما ملتی است که همه سختی ها و ضعف مدیریت ها را به جان خریدند،  امروز باید دانشگاه با روحیه مطالبه گری و عدالت طلبی صدای مردم محکوم و مظلوم را به گوش کم شنوای مسئولان برساند.

وی با طرح این پرسش که ریشه اصلی بحران اقتصادی امروز چیست، اظهار کرد: ریشه این بحران آیا مبارزه با دشمنان است؟ آیا به وجود تحریم ها باز می گردد؟ آیا ادامه مسیر سیاسی امام راحل مانع رشد و حرکت اقتصاد ما شده است؟ آیا سستی مردم باعث این وضعیت شده است؟ بنده معتقدم که این موارد، نه تنها مشکلات ما نیستند، بلکه نقاط قوت ما برای حل مشکلات اقتصادی است. مشکل ما از جایی شروع می شود که مسئولان به جای اینکه چشم شان به داخل کشور باشد به بیرون کشور معطوف است و ضعف مدیریتی باعث می‌شود  فرصت در اختیار فرصت طلبان قرار گیرد.

قالیباف تصریح کرد: مشکل به قدرت دوستی و ماندن در قدرت به هر قیمتی آن هم در شرایطی که ضعف مدیریتی به گوش همه رسیده است، باز میگردد. تا زمانی که مسئولان به جای سخن گفتن با اقشار مردم، بنشینند و با بیگانه مذاکره کنند، مشکلی از مشکلات اقتصادی کشور حل نمی‌شود. ما اگر می خواهیم روزی مذاکره ای هم بکنیم ابتدا باید قدرت ملی مان را افزایش دهیم، نه اینکه با ضعف اقتصادی در پی مذاکره باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: چرا برای حل یک مشکل، مشکل بزرگتری ایجاد می‌کنیم؟ چرا باید ضعف مدیریت کسانی که در مسائل بانکی و مالی هستند و سودجویانی که این موسسات را اداره می‌کنند را با جیب ملت جبران کنیم؟ من در همین نامه مفصلی که به سران و مسئولان نوشتم و حاصل دوماه تلاش شبانه روزی بود از سوی دولت اجرایی نشد و در عوض حجم عظیمی به نقدینگی کشور افزود شد و می‌گویم به اشباع ضعف مدیریت در کشور رسیده ایم.

شهردار سابق تهران گفت: در مورد شهرداری هم می بینیم که همین ضعف مدیریتی وجود دارد؛  می‌گویند شهرداری تهران 52 هزار میلیارد تومان بدهی دارد و زمانی که خودشان درباره این توضیح دادند مشخص شد که 37 هزار میلیارد تومان آن مربوط به پروژه های آینده شهرداری است. سوال این است که در کجای دنیا آنچه که مربوط به آینده است به عنوان بدهی امروز محسوب می‌شود؟

قالیباف با بیان اینکه برخی در گذشته به ما می گفتند چرا از مدیرانی که رویکردهای سیاسی مخالف با شما دارند استفاده می‌کنید، گفت: من پاسخم به آنان این بود که هرکس اهل کار باشد و کاربلد، ما از او استفاده می‌کنیم؛ چرا که هدف‌مان خدمت کردن به مردم است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین