کد خبر: ۵۶۱۹۲۸
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳

خرید تجهیزات امنیتی صرف ندارد

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی با انتقاد از ممنوعیت واردات قطعات مصرفی به کشور گفت: ۸۰ درصد نیاز بازار الکترونیک از طریق واردات رفع می‌شود که در پی نوسانات ارزی قیمت این محصولات ۳.۵ برابر شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
صادق فیض‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با بازار تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی گفت: اتحادیه مذکور دارای ۱۴ رسته مرتبط با الکترونیک، دوربین‌های حفاظتی و سیستم‌های امنیتی است که در این میان بیش از هزار واحد دارای فعالیت تولیدمحور هستند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی تأثیر نوسانات نرخ دلار در تشدید رکود بازار را قابل توجه دانست و خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین مشکلات صنف تجهیزات الکترونیکی و سیستم‌های امنیتی، ممنوعیت واردات قطعات مصرفی با وجود نیاز ۸۰ درصدی بازار به واردات است.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط این بازار، دولت برای واردات قطعات باید تمهیداتی را در نظر بگیرد و این در حالی است که رکود در تولید و تعمیرات، مشکلات بسیاری را در کسب‌وکار و اشتغال به همراه خواهد داشت.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی با گلایه نسبت به عدم حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط گفت: اگر در سال‌های گذشته به واحدهای تولیدی بها داده می‌شد تحریم‌های جدید آمریکا تأثیری بر بازار و تولید نداشت.

فیض‌آبادی با تأکید بر این‌که باید قطعات مصرفی به کشور وارد شود، اظهار کرد: با وجود آن‌که تعمیرات برای کشور دارای ارزش افزوده مناسبی است اما به دلیل عدم واردات قطعات الکترونیکی، از تعمیرات ارزش افزوده مناسبی عاید اقتصاد و بازار نمی‌شود.

وی ادامه داد: کشور توانسته در سال‌های اخیر در زمینه تولید، نصب و ارائه خدمات پس از فروش به نمره قابل قبولی دست پیدا کند که با حمایت و تکیه بر دانش فنی و تخصصی می‌توان تولید را از مونتاژکاری به طراحی و تولید محصول کاملاً ایرانی ارتقاء داد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی بیان کرد: در پی نوسانات نرخ ارز قیمت محصولات مرتبط با سیستم‌های نظارتی و امنیتی رشد قیمت ۳.۵ درصدی را تجربه کرده است که برای جلوگیری از وابستگی شدید به نرخ ارز باید محصولات مصرفی، تولیدمحور بوده و تنها این مهم از طریق فعالیت و ارتقاء واحدهای تحقیق و توسعه میسر می‌شود.

فیض‌آبادی تأکید کرد: به دلیل افزایش شکایات مشتریان از نصاب‌ها در چند وقت اخیر، نصاب‌های دوربین و سیستم‌های حفاظتی مورد پایش اخلاقی و فنی قرار گرفته‌اند و به نصاب‌های مورد تائید اتحادیه، کارت شناسایی رسمی با قابلیت پیگیری و بررسی در سایت اتحادیه ارائه شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین