کد خبر: ۵۶۱۹۹
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۸۵ - ۱۸:۵۷
یک ژنرال روسی ادعا کرد:

طرح پنتاگون برای حمله موشکی به ایران!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک فرمانده عالی رتبه نیروی دریایی روسیه می گوید تغییر محل استقرار زیردریایی‌های اتمی آمریکا به نزدیکی آب‌های ساحلی ایران در خلیج فارس نشانگر این است که طرح‌های نظامی پنتاگون برای این منطقه تنها شامل اعمال کنترل بر ناوبری دریایی در خلیج فارس نبوده و به احتمال قوی حمله به «هدف‌های ایرانی» را درپی‌ خواهد داشت. 

به گزارش خبرگزاری روسی اینترفاکس، دریاسالار ادوارد بالتین فرمانده پیشین ناوگان روسیه در دریای سیاه روز یکشنبه با بیان این موضوع گفت: «تحرکات اخیر نظامی آمریکا نشان می دهد که ایالات متحده هیچگاه انجام اقدام نظامی علیه تاسیسات اتمی ایران را از نظر دور نداشته و حضور زیردریایی‌های چندمنظوره در خلیج فارس می‌تواند بیانگر آماده‌شدن برای انجام چنین کاری باشد». 

به گفته این دریاسالار روس هم‌اینک چهار زیردریایی آمریکایی در خلیج فارس حضور دارند که تاکنون تنها وظیفه کنترل عبور و مرور نفتکش‌ها در خلیج فارس و دریای عمان را بر عهده داشته‌اند «ولی ممکن است در آینده به آنها گفته شود که مانع از ورود کشتی‌های تجاری به آب‌های ایران شده و یا به سوی اهداف مشخصی در ایران موشک پرتاب کنند».

این فرمانده عالی‌رتبه ارتش روسیه با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها بارها نشان داده‌اند که «شکیبایی‌شان نامحدود نیست» گفت: «تصادم زیردریایی آمریکایی و کشتی ژاپنی نشانگر اینست که ظاهرا فرمانده زیردریایی تا اندازه‌ای بر روی ماموریت نظامی خود تمرکز کرده که رعایت استانداردهای ایمنی دریانوردی را از یاد برده بوده‌است».

روز جمعه یک زیردریایی اتمی آمریکا با یک نفتکش ژاپنی در تنگه هرمز برخورد کرد، حادثه‌ای که نگرانی کشورهای دیگر را از افزایش حضور نظامی ایالات متحده در خلیج فارس به همراه داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۸۸/۱۱/۲۳
0
0
آمریکا هیچ غلطی نمتواند بکند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۴
0
0
آمریکا هیچ غلطی نمتواند بکند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین