کد خبر: ۵۶۲۰۳۰
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸

معضل بزرگ استان کرمان چیست؟

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با انتقاد از افزایش تبلیغات تورهای غیرمجاز گردشگری در فضاهای مجازی، گفت: در حال حاضر برگزاری این قبیل تورها به یک معضل بزرگ برای این استان تبدیل شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
"غلامرضا فرخی" در نشستی مشترک با راهنمایان گردشگری استان کرمان اظهار کرد: بدون شک برگزاری این گونه نشست‌ها فرصتی مناسب برای انعکاس مشکلات و حل مسائل پیش روی راهنمایان گردشگری استان است زیرا هدف ما ایجاد فضای همکاری دوجانبه است.

وی فعالیت راهنمایان گردشگری را در جذب گردشگران ایرانی و خارجی مهم و موثر دانست و افزود: عملکرد خوب و مثبت این عزیزان موجب می‌شود گردشگران به سفر دوباره ترغیب شوند.

فرخی تصریح کرد: با توجه به تحریم‌هایی که در ماه‌های اخیر به کشور ایران تحمیل شده، بنابراین ورود گردشگران به کشور می‌تواند در رونق چرخه اقتصادی و شکسته شدن این تحریم‌ها نقش بسزایی ایفا کند.

وی با بیان اینکه راهنمایان گردشگری یکی از شاخصه‌های مهم گردشگری کشور محسوب می‌شوند، عنوان کرد: در هر برهه از زمان سعی کردیم تصویر خوب و واقعی از کشورمان به نمایش بگذاریم که در این زمینه راهنمایان گردشگری می‌توانند نقش بسیار موثری داشته باشند. 

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تاکید کرد: باید انجمن صنفی راهنمایان گردشگری با اماکن اقامتی و آژانس‌های مسافرتی تعامل بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه طبق قوانین با راهنمایان گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی در جهت اجرای تورهای گردشگری تعامل و همکاری داریم، افزود: استان کرمان دارای 359 راهنمای گردشگری کارت دار است که به فعالیت‌های گردشگری می پردازند.

فرخی اظهار کرد: با حضور این تعداد راهنمای تور، به کارگیری افراد فاقد کارت راهنمای گردشگری در اجرای تورهای گردشگری غیرقانونی  و غیر قابل توجیه است.

وی با انتقاد از برگزاری تورهای غیرمجاز در سطح استان گفت: متاسفانه متولیان تورهای غیرمجاز، که اخیرا از طریق شبکه‌های مجازی به انجام تبلیغات می‌پردازند، شناخت کافی از گردشگری ندارند و به صنعت گردشگری و تورگردانی استان لطمه وارد می‌کنند.

فرخی با بیان اینکه مجریان این تورها قادر به بیمه‌کردن مسافران نیستند، افزود: متاسفانه برگزاری تورهای غیرمجاز، به یک معضل بزرگ برای استان کرمان تبدیل شده که امیدواریم با همکاری تعدادی از ارگان‌ها و نهادهای مربوطه بتوانیم ازبرگزاری این قبیل تورها جلوگیری به عمل اوریم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان کرد: باید برگزاری هرگونه تورها توسط دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز و تحت نظر اداره کل میراث فرهنگی استان انجام ‌شود.

وی بر لزوم راه اندازی اتاق فکر در حوزه گردشگری استان کرمان تاکید و خاطرنشان کرد: در این اتاق فکر از تمامی ایده‌ها و نظرات در جهت توسعه گردشگری استان بهره‌گیری می‌شود.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین