کد خبر: ۵۶۲۶۵۵
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷

روستازاده‌ای که بدون رانت به استانداری رسید

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان گفت: استاندار پیشین روستازاده‌ای بودند که بدون رانت قدرت به استانداری رسیدند و آنچه سبب شد که ایشان به استانداری برسند تنها توانایی‌های مدیریتی ایشان بود.
آفتاب‌‌نیوز :
احمد همتی در آیین تودیع و معارفه استانداران پیشین و جدید سمنان از دکتر آشناگر به عنوان نوزدهمین استاندار سمنان نام برد و گفت: استان سمنان از مادامی که به استان ارتقاء یافته به طور متوسط هر دو تا 2.5 سال یک استاندار عوض کرده است. این حجم از تغییرات و جابه‌جایی‌های متولی به زیان استان بوده و باید این چرخش سریع در تغییر مدیران استان متوقف شود.

وی از لزوم ثبات در مدیریت به عنوان یکی از مهمترین ضرورت‌های تحقق توسعه نام برد و افزود: تغییرات متوالی مدیران هم به زیان نظام و هم به زیان استان‌ها است. سیاست گزینش مدیران باید در جهت ثبات مدیریتی باشد و تنها در سایه ثبات در مدیریت‌ها است که می‌توان به توسعه استان و ایجاد شتاب در رشد این استان امید داشت.

همتی ادامه داد: اگرچه تغییرات اخیر مدیران بیشتر به همکاران ما در مجلس و تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان برمی‌گردد اما باید از توان و تجربه این مدیران در بخش‌های مخلف و از جمله در مجلس، بخش خصوصی و...استفاده کرد.

وی با تقدیر از دکتر چاووشی استاندار پیشین سمنان خاطرنشان کرد: اگرچه دوران استانداری دکتر چاووشی کمتر از یک سال بود اما ایشان علاوه بر کارنامه موفق در حوزه اجرایی به واسطه مردمی بودن در قلب‌های مردم منطقه نفوذ کردند و نفوذ در قلب‌ها اوج موفقیت یک مدیر در نظام اسلامی است. ایشان روستازاده‌ای بودند که بدون رانت قدرت به استانداری رسیدند ادامه داد: آنچه سبب شد که ایشان به استانداری برسند تنها توانایی‌های مدیریتی ایشان بود.

وی با بیان اینکه نباید تجربه چنین مدیرانی بلااستفاده بماند، گفت: باید از توان و مدیریت امثال ایشان در بخش‌های دیگر استفاده شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه با اشاره به ظرفیت‌های مختلف استان سمنان گفت: استان سمنان در همه بخش‌ها از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است اما متاسفانه تاکنون آنگونه که شایسته بوده از این ظرفیت استفاده نشده است. سمنان از نظر اختصاص ردیف‌های بودجه یکی از کم‌ردیف‌ترین استان‌ها است و این نگرش به استان در بودجه‌ریزی هیچ تناسبی با ظرفیت‌های این استان پهناور ندارد.

همتی از آب به عنوان مهمترین دغدغه استان نام برد و گفت: اجرایی شدن پروژه انتقال آب خزر که همه مراحل قانونی اجرایی شدن آن به پایان رسیده باید در اولویت اجرا قرار گیرد. توسعه استان نیازمند منابع آب پایدار است و ما براساس قانون اساسی و قانون و سند توزیع عادلانه منابع آبی انتظار داریم این پروژه هرچه سریع‌تر اجرایی شود چرا که توسعه استان منوط به تامین آب است.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین