کد خبر: ۵۶۳۰۲۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲

فراموش شدگان/تصاویر

گویا مسئولین، مجموعه روستاهای زلقی شرقی و غربی بخش بشارت از توابع شهرستان الیگودرز استان لرستان را فراموش کرده اند.
آفتاب‌‌نیوز :
 مردمی از قوم اصیل بختیاری که از کمترین امکانات نیز بهره‌ای نبرده‌اند و از لحاظ بهداشتی نیز بشدت در مضیقه‌اند مردمان این روستاها با نزدیکترین شهرنشینان فاصله‌ای زمانی چند ده ساله دارند تا به یک شرایط تقریبا مطلوب برای زندگی برسند. 

به واسطه سختی شرایط و نبود جاده‌های مناسب و نبود امکانات در این روستاها، اکثرا از نبود آب لوله کشی در رنجند و برخی روستاها  همانند دوران ما قبل تاریخ بوسیله چهارپایان و مشک‌هایی که از پوست حیوانات خانگی درست شده‌اند آب را  از چشمه تهیه می‌کنند و با فاصله زیاد به خانه‌های سنگ و گلی که سقفشان از چوب است یا کپر های خود می برند. نبود یا کمبود آب مزید بر علت هم شده تا کمتر کسی در هفته بیش از یکبار به حمام برود، برخی که همان را هم به هفته دوم و سوم موکول می‌کنند. 

بدلیل زندگی در کوهستان، گزیدگی مار و عقرب بشدت در فصول مختلف وجود دارد که متاسفانه نبود آموزش و امکانات اولیه بهداشتی جهت درمان گاهی برخی افراد را تا مرز مرگ و یا ایجاد یک مشکل ابدی در بدنشان می‌کشاند. بیماری‌های پوستی، بیماری‌های مشترک انسان و حیوان و برخی بیماری‌های دیگر که در کودکان بیشتر شایع است تقریبا جزیی از زندگی مردم این روستاها شده و گویا آن را تقدیر الهی می‌دانند اگر منجر به یک اتفاق ناگوار شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
0
1
وای وای وای
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
0
1
قابل توجه حقوقهای ده میلیونی
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین