کد خبر: ۵۶۳۰۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲

جنجال پناهجوی ایرانی متهم به تجاوز به دختر 17 ساله در بریتانیا

"پیچیدگی ماجرای این پناهجو آنجاست که او مردی 38 ساله بود که در سال 2006 میلادی به بریتانیا آمد. او به اتهام تجاوز به دختری 17 ساله در سال 2012 میلادی به پنج سال زندان محکوم شد. "
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اجتماعی- روزنامه "دیلی تلگراف" در خبری اشاره کرده است که موضوع ماندن یک پناهجوی ایرانی در بریتانیا جنجالی شده است. او متهم به تجاوز به دختر نوجوان 17 ساله شده است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ یکی از قضات بررسی‌کننده پرونده می‌گوید ادعای مسیحی‌شدن او دروغین و حربه‌ای از سوی این پناهجو برای فریب دادن سیستم قضایی بریتانیا و جلوگیری از اخراج وی است. 

روزنامه "دیلی تلگراف" اما می‌نویسد این قاضی معتقد است که اخراج او از بریتانیا نقض حقوق بشر خواهد بود. این روزنامه می‌نویسد: "پیچیدگی ماجرای این پناهجو آنجاست که او مردی 38 ساله بود که در سال 2006 میلادی به بریتانیا آمد. او به اتهام تجاوز به دختری 17 ساله در سال 2012 میلادی به پنج سال زندان محکوم شد. پس از آزادی از زندان اما یک قاضی نظرش بر آن بود که ادعای مسیحی‌شدن این پناهجو بدان معناست که استرداد او به ایران نقض حقوق بشر خواهد بود.  این قاضی که می‌داند تغییر مذهب آن پناهجو حربه‌ای برای جلوگیری از اخراج از بریتانیا است می‌گوید که بررسی 850 پست توئیتر او نشان می‌دهد که این فرد به آیاتی از انجیل و الهیات مسیحی اشاره کرده و ... از نظر او نباید این پناهجوی ایرانی را اخراج کرد". 

این قاضی دادگاه مهاجرت گفته است: "مهم نیست که گرویدن او به مسیحیت راست یا دروغ باشد، واقعیت آن است که او در هنگام بازگشت به ایران با بازجویی مواجه می‌شود. مردی که تحت عنوان AM از او یاد می‌شود پس از ورود به بریتانیا در تاریخ 15 ژانویه 2006 میلادی همان روز درخواست پناهندگی داد. درخواست او در فوریه 2006 میلادی رد شد. در نهایت، در آوریل سال 2008 میلادی او درخواست کارت اقامت مبنی بر این اصل قانونی که همسرش یکی از اعضای منطقه اقتصادی اروپاست را ارائه کرد. در دسامبر 2009 میلادی، کارت اقامت پنج ساله به او اعطا شد؛ کارتی که مدت زمان انقضای آن در سال 2014 میلادی بود. در در تاریخ 5 آگوست 2013 میلادی او متهم شد که در تاریخ 28 سپتامبر 2012 به دختری 17 ساله تجاوز کرده بود. با تایید این اتهام او همانند سایر متهمان پرونده‌های جنسی به حبس پنج ساله محکوم شد. او در تاریخ 18 اگوست 2015 از زندان آزاد شد. دولت بریتانیا دستور اخراج او را صادر کرد با طرح این موضوع که او تهدیدی واقعی برای مردم بریتانیا و جامعه است. او اما با طرح این موضوع که مسیحی شده مدعی شد که در صورت بازگشت به ایران در خطر قرار می‌گیرد و به این حکم اعتراض کرد."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
1
0
بهترین کار براش اینه که "آتیشش بزنن..
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین