کد خبر: ۵۶۳۲۱۴
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷

گفتگوهای طالبان و حکومت افغانستان| صلح باز می‎گردد؟

ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرده که تیم مذاکره ‌کننده حکومت افغانستان به رهبری عبدالسلام رحیمی، رئیس دفتر محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری، برای آغاز گفت‌وگوهای "قریب‌الوقوع" با هیئت طالبان و آمادگی برای "نشست رو در رو" بین دو طرف وارد ابوظبی، مرکز امارات متحده عربی شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
در خبرنامه ارگ که صبح امروز (سه‌شنبه) منتشر شد، آمده که رحیمی، رئیس تیم مذاکره‌کننده حکومت با زلمای خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا دیدار خواهد کرد و قرار است در هفته جاری با نمایندگان امارات متحده عربی و عربستان سعودی نیز ملاقات کند.

به گزارش آفتاب‎نیوز، گروه طالبان نیز صبح امروز اعلام کرده که روز گذشته هیئت این گروه با نمایندگان پاکستان، عربستان و امارات متحده دیدار مفصل داشته و با زلمای خلیلزاد نیز دیدار مقدماتی داشته است.

گفتگوهای طالبان و حکومت افغانستان| صلح باز می‎گردد؟

در خبرنامه این گروه آمده که بیشتر صحبت‌های دیروز درباره خروج "نیروهای اشغالگر و جلوگیری از مظالم آمریکا و همکارانش در افغانستان"، بازسازی افغانستان و تامین امنیت این کشور بوده‌ است.

گروه طالبان تایید کرده که گفت‌وگوها امروز نیز ادامه خواهد یافت.

گروه طالبان روز گذشته اعلام کرد که روز دوشنبه مذاکره میان طالبان و نمایندگان آمریکا در امارات متحده عربی انجام شده است.

گروه طالبان با انتشار خبرنامه‌ای در باره نشست امارات، از حضور نمایندگان طالبان و آمریکا و نمایندگانی از کشورهای عربستان سعودی، پاکستان و امارات متحده عربی در این نشست خبر داده بودند.

حکومت افغانستان قبلا گفته بود که تمامی این تلاش‌های آمریکا در هماهنگی با حکومت افغانستان صورت می‌گیرد و هدف از آن ایجاد تسهیلات برای گفتگوهای صلح است.

حکومت افغانستان دیروز تایید کرده بود که یک هیئت ۱۲ نفری را به امارات متحده عربی فرستاده و انتظار دارد این گروه در نشست بین نمایندگان طالبان و آمریکا شرکت کند.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان از دیدار و گفتگوی نمایندگان طالبان با نمایندگان آمریکا و پاکستان خبر داده و گفته بود که طالبان با نمایندگان عربستان سعودی و امارات متحده عربی نیز دیدار و گفتگو داشته اما با هیئتی که از سوی دولت افغانستان اعزام شده بود ملاقات نکرده‌اند.

شورای عالی صلح افغانستان برگزاری نشست امارات را اولین گام عملی پاکستان در راستای صلح افغانستان ‌خوانده است.

هنوز روشن نیست در این نشست چه کسانی حضور داشته‌اند و جزئیات موضوعات مطرح شده در آن چه بوده است.

گفته می‌شود طالبان با "پیشنهادهای مشخصی" در این نشست حضور یافته‌اند. قبل از این نیز یک عضو شورای کویته طالبان به بی‌بی‌سی گفته بود که برخی از نمایندگان دفتر طالبان در قطر به پاکستان سفر کرده‌اند تا قبل از نشست رو در رو با آمریکایی‌ها با اعضای شورای کویته طالبان مشورت کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین