کد خبر: ۵۶۳۳۱۱
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷

بیانیه مشترک وزرای امور خارجه ایران،روسیه و ترکیه

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه به عنوان ضامنین فرمت آستانه، نشستی سه جانبه و مشورتی را با آقای استفان دمیستورا فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه در ژنو مورخ ۱۸ دسامبر ۲۰۱۸ ( ۲۷ آذر ۱۳۹۷) برگزار کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
 متن بیانیه بدین شرح است :

وزراء:

۱- نتایج مثبت رایزنی هایشان با طرفهای سوری درباره ترکیب کمیته قانون اساسی را ارایه نمودند.

۲- اراده خود را برای تسهیل  آغاز به کار کمیته قانون اساسی از طریق تشریح اصول کلی و راهبردی آن بواسطه تعامل با طرفهای سوری و نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه مورد تاکید مجدد قرار دادند که بر مبنای آن یک آیین کار به منظور تضمین فعالیت موثر و پایدار کمیته تدوین خواهد شد. فعالیت کمیته قانون اساسی باید در فضایی همراه با مصالحه و مشارکت سازنده با هدف دسترسی به توافق کلی میان اعضای آن صورت پذیرد، به نحوی که نتایج آن بتواند حداکثر حمایت ممکن مردم سوریه را کسب کند.

۳- توافق نمودند برای تشکیل اولین نشست کمیته قانون اساسی اوایل سال آینده میلادی در ژنو تلاش کنند.  



  ۴- بر این باور تصریح کردند که این گامها به آغاز یک فرایند سیاسی پایدار و ماندگار سوری-سوری با تسهیل سازمان ملل در راستای تصمیمات کنگره گفتگوی ملی سوریه در سوچی و قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت منجر خواهد شد.

۵- تعهد قوی خود را نسبت به حاکمیت، استقلال،‌ وحدت و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه مورد تاکید مجدد قرار داده و تصدیق کردند که این اصول باید توسط همه طرفها مورد احترام قرار گیرد.

ژنو، ۱۸ دسامبر ۲۰۱۸ / ۲۷ آذر ۱۳۹۷
خبرآنلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین